Mindeværdig oplevelse
Ingen andre bilmærker kan bryste sig med tilnærmelsesvist ligeså tilfredse kunder hos deres forhandlere og på værkstederne end Toyota, der dermed nok engang indtager kundeservice-tronen.
”Vi ønsker at behandle kunderne, som er de gæster i vores hjem, og sigter efter at give dem en mindeværdig oplevelse og lidt mere, end de måske forventer. Derfor er det en stor glæde at se, at kunderne nu for 22. gang i træk med deres svar i undersøgelsen har vist, at det er noget, de værdsætter,” siger Alar Metsson, administrerende direktør hos Toyota Danmark.
Han tilegner Toyota-forhandlerne og værkstederne over hele landet æren for den bemærkelsesværdige bedrift.
”Det er ekseptionelt at kunne yde den bedste kundeservice 22 år i træk. Det skal der et helt særligt netværk af forhandlere og værksteder til for. Vores mål er, at hver enkelt Toyota-forhandler er den bedste forhandler i byen. Så der skal lyde et stort tillykke til alle i netværket og en mindst ligeså stor tak til de mange Toyota-bilejere, der har vist os deres tillid. Vi er ydmyge og meget taknemlige,” lyder det fra Alar Metsson.
Efter flere år med generelt stigende tilfredshed med forhandlerne blandt bilejerne i Danmark, faldt tilfredsheden i fjor for første gang i længere tid. Samme tendens fortsætter i år, hvor den generelle tilfredshed med forhandlerne falder 0,6 procent. Toyota er et af de bilmærker, der klarer sig bedst i toppen med en mindre tilbagegang på 0,3 procent. Toyota scorer 926 indekspoint – 26 point foran nærmeste forfølger og hele 60 point højere end gennemsnittet for de 23 bilmærker.