1. Om Toyota
  2. Toyota i Europe

Toyota i Europa

Vores europæiske organisation
Vores europæiske aktiviteter strækker sig til alle hjørner af kontinentet og omfatter produktionsanlæg, logistikcentre, salgs- og marketingvirksomheder, R&D-faciliteter, uddannelses- og designcentre, en motorsportsvirksomhed i verdensklasse, tusindvis af lokale detailhandlere, KINTO-mobilitetstjenester og Toyota Connected.
  • Seks årtier med vækst i Europe

    Vores europæiske historie startede meget beskedent, da et lille antal importerede køretøjer blev bragt hertil fra Japan i begyndelsen af 1960'erne.

    Siden da har vi investeret i at gøre Europa til et af vores vigtigste og mest dynamiske, globale markeder – ikke kun for salg af biler, men et sted, hvor vi også kan designe, konstruere og bygge dem.

  • Siden 1963

    I 1963 blev 400 Toyota Crowns sendt fra Japan til vores første europæiske distributør – danske Erla Auto – og dermed startede Toyotas lange rejse i Europa.

  •  > 25.000 medarbejdere til start

    Vi beskæftigede med det samme 25.000 medarbejdere over hele Europa. 

  • 11 mia. euro investeret

    Siden etableringen af vores første driftsfaciliteter i 1990'erne har vi investeret over 11 mia. EUR lokalt.

  • Otte fabrikker i seks lande

    Vi driver otte produktionsanlæg i seks europæiske lande.

  • 6 mia. euro/år

    Vi bruger over 6 mia. euro på 400 europæiske leverandører årligt.

  • 53 lande

    Vi driver et netværk af 28 nationale marketing- og salgsselskaber i 53 lande.

  • Mere end 3.000 forhandlere

    Vi har et netværk på over 3.000 autoriserede Toyota- og Lexus-forhandlere.

  • 23 logistikcentre 

    Vi har 14 reservedelslogistikcentre og ni logistikcentre for køretøjer.

  • Europæiske biler til europæiske bilister

    Toyotas europæiske familie støtter den vedvarende udvikling af Toyotas aktiviteter i Europa baseret på vores nøgleprioriteter om overlegen kvalitet og kundetilfredshed.

    Vi arbejder hårdt på yderligere at styrke Toyota- og Lexus-serien i Europa. Vores køretøjer kombinerer kørepræstationer og -glæde med tjenester, der er skræddersyet til at opfylde de europæiske kunders forventninger.

    I erkendelse af, at europæiske kunder er nogle af de mest kræsne i verden, bruger vi deres forventninger som benchmark til at designe biler, der opfylder de højeste standarder for ydeevne, design og æstetisk appel.

  • Vi producerer glæde til alle

    I dag ser vi os selv som en mobilitetsudbyder, og ikke bare en bilproducent.

    Vi etablerede KINTO Europe for at accelerere Toyotas vækst inden for mobilitetstjenester i Europa, og vi sigter mod at blive den foretrukne tjenesteudbyder til ethvert mobilitetsbehov ved at levere one-stop-shop mobilitetsløsninger til alle kunder.

    Ved at støtte mobilitet for alle kan vi yde et positivt bidrag til vores mission om at producere glæde til alle.

  • Bygget i Europa

    Vi begyndte at undersøge, hvordan vi kunne gøre biler mere effektive gennem flere typer drivlinjer, længe før det blev et overskriftsproblem for bilindustrien som helhed.

    Vi har foretaget betydelige investeringer i hybrid- og brændselscelleteknologi, og vi har sat mere end fire millioner elektrificerede køretøjer på de europæiske veje siden lanceringen af Prius, vores originale hybrid. I dag sælger vi ikke kun vores hybrider i Europa, vi bygger dem også i Europa på vores fabrikker i Storbritannien, Frankrig, Tyrkiet, Tjekkiet og Polen.

  • Effektive bilfabrikker i Europa

    At have vores faciliteter i Europa betyder, at vi kan tilbyde vores kunder kortere leveringstider og dermed reducere miljøpåvirkningen af vores forsendelsesaktiviteter. 

    At bygge effektive biler i Europa er dog kun ét aspekt i vores arbejde. De fabrikker og kontorer, vi har bygget, er verdenspionerer inden for nye og effektive måder at reducere affald på, bevare naturressourcer, minimere emissioner og arbejde i harmoni med den naturlige verden omkring os.

Læs også om

De seneste nyheder fra Toyota