Stor interesse for firehjulstræk
Det er muligt at få C-HR+ med et 77 kWh litium-ion batteri og med valget mellem forhjulstræk med 224 hk eller firehjulstræk med hele 343 hk. Mens firehjulstræk ellers normalt ikke er noget, der står højt på danskernes ønskeliste, når de skal have ny bil, er historien en helt anden ved C-HR+.
Toyota afslører, at 46 procent - eller næsten halvdelen - af danskerne har valgt den kraftfulde, firehjulstrukne udgave, der accelererer fra 0 til 100 km/t. på blot 5,2 sekunder og har mulighed for at trække op til 1.500 kg. Den relativt store interesse for den firehjulstrukne udgave skyldes bl.a., at man udelukkende kan få den højeste udstyrsudgave, Executive, hvis man vælger firehjulstræk. Samtidig frister den forholdsvis begrænsede merpris på 20.000 kr. for firehjulstrækket også flere.
"Man får jo to elmotorer placeret for og bag med betydeligt mere power samlet set, træk på alle fire hjul og en højere trækkapacitet for en forholdsvis begrænset merpris. Og vælger man at finansiere sit bilkøb gennem Toyota Finans, bliver den månedlige ydelse under 200 kr. højere for den billigste udgave med firehjulstræk sammenlignet med den forhjulstrukne," påpeger Anders Tystrup.
Der er to forskellige udstyrsudgaver til C-HR+. Den forhjulstrukne udgave kan udelukkende fås med Active-udstyr, der som standard omfatter bl.a. 18" alufælge, adaptive LED-forlygter, to-zonet klimaanlæg, 14" multimedie touchskærm med integreret navigation på dansk, bakkamera, mørktonede ruder, trådløs Apple CarPlay og Android Auto, el-bagklap, nøglefri betjening, adaptiv fartpilot, sædeindtræk i delkunstlæder, ratvarme, to trådløse smartphoneopladere og den avancerede sikkerhedspakke Toyota Safety Sense 3 med adskillige aktive sikkerhedssystemer og førerassistentsystemer samt meget, meget mere.