Toyotas elektriske køretøjer med hydrogenbrændselsceller

Efterlad intet andet end vand

Vores banebrydende elektriske køretøjer med hydrogenbrændselsceller er nemme at tanke op, har en rækkevidde på mere end 500 km og udleder kun vand. Og så har de potentiale til at revolutionere den måde, vi kører på. Efter at have været førende i verden med verdens første seriefremstillede brintdrevne bil i 2014, tager vi den nul-emissions brændselscelleteknologi til nye højder med en ny generation: Mirai, en vision om ren mobilitet, der er på farten i dag.

Det næste skridt i nul-emissionskørsel
/

I stedet for at blive drevet af elektricitet lagret i et batteri producerer elektriske køretøjer med hydrogenbrændselsceller deres elektricitet ved hjælp af en kemisk reaktion mellem brint og ilt i en brændselscelle.

Optankning sker via en brinttankstation og tager mindre end fem minutter.

Når du er på farten, kan du emissionsfrit køre lige så sikre, bekvemme og behagelige som i et konventionelt køretøj.

Læs om brintbilen Mirai

Ren, sikker energi

Hydrogen er rent, sikkert og overalt omkring os. Det er så almindeligt, at det udgør 70% af stof i universet. Dette gør det muligt at købe brint lokalt, og hvis det fremstilles med vedvarende energi, kan det være helt kulstoffrit. Der er et fælleseuropæisk initiativ til oprettelse af et brintpåfyldningsnetværk i gang, hvor ca. 200 stationer allerede er åbne og flere planlægges hvert år.

/
Brintsamfundet
/

Elektriske køretøjer med hydrogenbrændelsceller, såsom Mirai, er blot starten på udnyttelsen af brintenergien. Som et realistisk alternativ til fossile brændstoffer har brint ikke kun potentialet til at reducere de globale udledninger inden for offentlig og kommerciel transport, det formår også at føre os i retning af et samfund, der er helt hydrogenbaseret. Lige fra gaffeltrucks og tunge lastbiler til Energy Observer-skibe og busser fra CaetanoBus - Toyotas brændselscelleteknologi gør allerede en forskel både på land og til søs. Og fra næste år vil det drive et helt samfund. Toyotas Woven City, en prototype-by ved foden af Mount Fuji, vil tilbyde et fuldt tilsluttet økosystem drevet udelukkende af brintbrændselsceller.

Læs mere om Toyotas elektriske køretøjer

Toyota og DRIVR sætter 100 brinttaxier på vejene i København Toyota og DRIVR sætter 100 brinttaxier på vejene i København Fredag 5. november 2021 satte Toyota og taxitjenesten DRIVR over 100 brinttaxier på vejene i København og understøtter dermed de politiske mål til en grønnere taxibranche. Toyota afslører ny Aygo X med stil Toyota afslører ny Aygo X med stil En af de mest populære bilmodeller i Danmark gennem de seneste to årtier, Toyota Aygo, skifter ham og vokser i størrelse. Afløseren til Aygo bliver en crossover og får navnet Aygo X, hvor X’et skal udtales som ”cross”. Nye faste delebilspladser indviet i København Nye faste delebilspladser indviet i København Nu indvies nogle af de første, nye, faste delebilspladser i København, som Toyotas delebilstjeneste, KINTO Share, har fået tildelt. Dermed mere end fordobler selskabet sit antal af delebiler på gaden. Verdenspremiere på den helt nye Toyota bZ4X Verdenspremiere på den helt nye Toyota bZ4X Toyota har løftet sløret for den endelige udgave af koncernens første dedikerede elbil, der får navnet Toyota bZ4X. Modellen er den første af flere fuldt elektriske biler under Toyotas helt nye elbilsmærke, bZ, der er en forkortelse af ”beyond Zero".