Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Toyotas nye flagskib.

Historisk SUV med dobbelt DNA


Forudbestil RAV4 Plug-in allerede nu,
og vær blandt de første



Den nye RAV4 Plug-in Hybrid er på trapperne til levering i 2021. Du kan derfor allerede nu forudbestille den nye RAV4 Plug-in Hybrid - helt uforpligtende - så du er blandt de første, der får den nye bil. Klik herunder og forudbestil den nye RAV4 Plug-in Hybrid allerede i dag hos din Toyota-forhandler.


Den første plug-in hybridudgave af RAV4 læner sig op af over 20 års Toyota-lederskab inden for hybridteknologi og byder på en bil, der på den ene side aldrig har haft en kraftigere motor og på den anden side heller aldrig har været mere brændstoføkonomisk. Og så kan den trække op til 1.500 kg.
Effektiv hybridmotor

Det intelligente firehjulstræk understøttes af to elmotorer – en til forhjulene og en anden til baghjulene. I kombination med den samme 2.5-liters benzinmotor, som også ligger i den almindelige hybridudgave af RAV4, yder hybridsystemet samlet set hele 306 hestekræfter. Det sender RAV4 Plug-in Hybrid fra 0 til 100 km/t. på blot 6,2 sekunder og sætter derved konkurrenterne med brændstofmotor i klassen eftertrykkeligt til vægs.

Ud over motorens kraftfulde præstationsevner markerer den firehjulstrukne RAV4 Plug-in Hybrid sig også ved at være stærkest blandt klassens plug-in hybridbiler, takket være et nyt lithium-ion batteri med høj kapacitet, der bidrager til en brændstoføkonomi på 100 km/l og en CO2-udledning på lige under 22 g/km.

/
/
Kørsel på ren el

Med muligheden for at vælge mellem fire forskellige kombinationer af modes, har du bag rattet muligheden for at skifte problemfrit fra hybrid til ren EV-kørsel, hvor RAV4 Plug-in Hybrid kan dække mere end 75 km. på ren el (den gennemsnitlige danske pendlerafstand er på 22 km.). Det nye EV-system er også i stand til at accelerere op til 135 km/t, uden hjælp fra benzinmotoren.

Raffineret design

RAV4 Plug-in Hybrid annoncerer sin ankomst med en række unikke funktioner på eksteriøret. Dette omhandler et mørkere frontgitter og en udvidelse af bilens forlygter. Forrest på den nye RAV4 Plug-in Hybrid fremhæves bredden på kofangeren med den metalliske farve, der ligeledes går igen på bagklappen, som står i flot kontrast med bilens eksteriør. Endelig kan de stærke farvekombinationer sættes sammen med nye 18- eller 19-tommer hjul.

Komfortabelt interiør og gennemtænkt design - ingen kompromiser

Alle detaljer i bilen er velovervejet. Dette ses i sædedesignet, hvor røde detaljer i syningen står i flot kontrast til bilens interiør. Derudover er det muligt at tilvælge luksuriøse ventilerede lædersæder med et karakteristisk rødt bånd.

I bilens hjerte fremgår en 8 eller 9" multimedieskærm, der overgår de tidligere generationer af RAV4. En touchskærm, der i et intuitivt miljø giver adgang til underholdnings-, informations- og tilslutningsfunktioner.

Det kompakte lithium-ion batteri gør det muligt at udnytte al plads i bilen, og i bagagerummet er der forsat plads til det hele med en bagagerumsvolume på 520 liter.

/
/
Multimediesystem

RAV4 Plug-in Hybrid er designet til at gøre dit liv lettere. Den nye model tilbyder flere multimediefunktioner end nogensinde. Det nye multimediesystem tilbyder både en række af Toyotas tjenester som batteristatus og programmer til batteriopladning, men også smartphone-integration gennem Apple CarPlay. 

Komforten for passagerne sikres med muligheden for sædevarme i forsæder og bagsæder, afkølede sæder foran og et panoramatag, der giver et naturligt lys i bilens kabine. Der er også mulighed for varme i rattet, automatisk- og håndfri bagklap, 230V stik i bagagerummet og et head-up display, der viser de vigtigste informationer*.

*Afhængig af udstyrsvariant



Se, hvad pressen skriver

Næsten som at køre elbil
"RAV4 PHEV har også en yderst respektabel elektrisk rækkevidde på 75 kilometer, som gør den til en af de pluginhybrider, der kører langt på en opladning. (...) Hvis ellers vores regering bliver enige om en afgiftssætning, der fortsat favoriserer elbiler og pluginhybrider, vil RAV4 PHEV få en lys fremtid herhjemme."

Børsen - Mathias Brandt


Toyota RAV4 Plug-in Hybrid har strøm til 75 km
"Den nyeste generation RAV4 er kendt for sin rummelighed. På trods af det her store batteri på 18,1 kWh, så er det faktisk ikke noget, der ødelægger ret meget. (...) Det er jo ikke engang noget, der lykkes for mærker som BMW og Mercedes at bevare den her rummelighed på trods af batteriet. (…) Hele det her drivlinje-setup, altså flere hestekræfter, langt mere strøm og mere power, det gør altså, at RAV4 bliver en langt mere harmonisk bil. (…) RAV4 Plug-in Hybrid viser med alt tydelighed Toyotas erfaring med elektrificering og hybrider. (...) Når den er ladet op, jamen så kan du potentielt køre 75 kilometer ...”

Biler.nu på YouTube (tidligere Blog om Biler) – Morten Bek


Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (Præsentation)
”Jeg synes den kører rigtig godt. E-CVT gearkassen passer fint til bilen – der er godt med overskud. Jeg vil sige det på den måde, at RAV4 Plug-in Hybrid er en bil, jeg glæder mig rigtig meget til at få hjem til test lidt senere på året.”

Biltesteren.dk (YouTube) – Kim Middelhede


Udsolgt inden premieren
”Hos VOTY.dk kan vi blot melde ud, at bilen er værd at vente på. (…) Med et drejningsmoment til stede fra 0 km/t, er den ret hurtig. Vi testede accelerationen til 100 km/t – på seks sekunder – så den er lynhurtig. Faktisk et par sekunder hurtigere end den nuværende hybrid-model. (…) Bilen kommer hertil fra Japan – og samlekvaliteten er virkelig fornem. Der er gjort ekstra meget ud af isoleringen – så selv ved acceleration hører man ikke meget til e-CVT automatgearkassen.”

Voty.dk – Carsten Teiner

306 hk og 75 km på REN EL-DRIFT, møde Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (PHEV) (2020)
"Den har ret godt bid i sports-indstillingen. Du rører lige speederen, og så tager den ved. (...) Den her bil, den vil både være grøn, og den vil være sportsvogn, og den vil være SUV, og den vil køre i terræn. Det er som en overivrig schweizerkniv. (...) Når man kører denne bil, er den vanvittig behagelig og støjsvag af en bil på den her størrelse. (...) Jeg forstår godt, der er så mange danskere, der er faldet for den nye Toyota RAV4."

Kuffert & Kørehandsker (YouTube) - Henrik Dreboldt


Toyota RAV4 Plug-in Hybrid First Int. Test:
“Det er en meget alsidig bil, og så er den meget velkonstrueret. (…) Den har altså kræfter, og man kan bruge dem, når man har brug for dem. Egentlig er den bare en komfortabel cruiser. (…) Bilen er sådan set så behagelig at køre i, så man har lyst til at køre hurtigere.”

Motorsiden.dk (YouTube) – Søren Clauding


Toyota RAV4 pluginhybrid vil have en bid af kagen
”(…) der hvor jeg synes, at RAV4 virkelig skiller sig ud (…) er den måde, el og benzinmotor spiller sammen på. Eller først og fremmest, ikke spiller sammen. For hvor mange andre pluginhybrider konstant sætter gang i benzinmotoren for at bidrage til acceleration, eller fordi man tænder for aircon, så virker RAV4 bare langt mere gennemtænkt og teknologiskarp.”

Ingeniøren (ing.dk) – Bjørn Godske


3 grunde til at du selvfølgelig skal vælge Toyota RAV4 som opladningshybrid
"Den nye Toyota RAV4 plug-in hybrid har klassens bedste rækkevidde på ren el, og er samtidig leveringsdygtig i over 300 hk. Og så fås den fra under 500.000 kr. Der er bare et problem - den er udsolgt i 2020!”

Bilmagasinet.dk – Mathias Brandt


RAV i den
”På den korte testtur, som Liebhaverbilen var på forleden, er dommen den, at Toyota har gjort det igen. Den er yderst velkørende, har overlegen e-teknik med op til 75 km på ren el – i byen endda endnu mere.”

Liebhaverboligen – Per Kuskner

Når mester vil være god mod isbjørnene
"Hvis mester både har planer om at køre grønt og trække fra mange andre i lyskrydsdueller, kunne det være, at vedkommende skulle tage en prøvetur i den nye Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (PHEV). (...) Som det er med Toyota, så gør de tingene grundigt, når det handler om hybridteknik, og det skorter da heller ikke på teknologi i RAV4 PHEV."

Ekstra Bladet - Niels Friis


Stort batteri klæder den japanske SUV
”I langt de fleste situationer har bilen så meget power, at du ikke hører benzinmotoren som andet end en svag snurren i baggrunden. (…) Takket være en stor effekt fra elmotorerne alene, virker bilen bestemt kvik, når man udelukkende kører elektrisk, hvilket ikke er nogen selvfølge blandt dagens opladningshybrider.”

Jyllands-Posten – Jens Høy


Toyota flagskib sætter ny standard
”Styringen er præcis, overblikket godt og kørekomforten god. I øvrigt var støjbilledet generelt ret lavt, bl.a. fordi drivlinen ikke giver meget lyd fra sig. Men ekstra lydisolering og en akustisk støjreducerende forrude gør sit til at underbygge det premium-indtryk, som bilen bringer med sig.”

Motorsiden.dk – Søren Clauding


Plugin-power indfrier endelig Toyota RAV4's potentiale
”Plugin-versionen af Toyota RAV4 er en fuldendt bil med masser af overskud og elektrisk rækkevidde - sådan som RAV4 altid har skulle være. (…) En meget støjsvag bil, som stille og ubesværet glider afsted, og det giver en helt anden fornemmelse af luksus, end vi har været vant til i RAV4. (…) Alt i alt er det med til at give et indtryk af en ret harmonisk og lækker bil.”

Biltorvet.dk – Andreas Lang Hedegaard


RAV4 KØRER 100 KM/L
”Når vi er så positive, som vi tillader os at være, selvom bilen kun har været på kort visit i Danmark, er det fordi Toyota har gjort alting lidt bedre. (…) første indtryk af RAV4 PHEV må være, at alle heste ser ud til at være tilstede, ligesom de er ganske opvakte, og klar til at hive i seletøjet på et øjeblik.”

Bursd.com – Jørli Petersen


">


Skriv dig op til nyhedsbrevet her

De seneste nyheder fra Toyota

Nominerede fundet til umulig sportspris Nominerede fundet til umulig sportspris En fodboldspiller, svømmer eller håndboldspiller løber med sportsprisen, Intet er umuligt-prisen, når den uddeles ved den årlige sportsgalla, ”Sport 2020”, som DR1 sender direkte fra DR Byen 2. januar. Toyota Aygo mest solgte bil i november Toyota Aygo mest solgte bil i november Mikrobilen Toyota Aygo satte alle andre bilmodeller til vægs i november og blev den mest solgte bil i Danmark, viser helt friske tal fra De Danske Bilimportører. På andenpladsen kom den nye Yaris. Toyota gør klar til sidste omgang med succesrig hybridracerbil Toyota gør klar til sidste omgang med succesrig hybridracerbil Når sæsonens sidste løb i World Endurance Championship sættes i gang i Bahrain, bliver det også sidste gang for Toyotas motorsportsteam, GAZOO Racings, succesrige TS050 hybridracerbil. Mere sport og dynamik i ny Toyota C-HR GR Sport Mere sport og dynamik i ny Toyota C-HR GR Sport Toyota løfter sløret for en ny udgave af C-HR med et mere dynamisk udtryk og med tilnavnet GR Sport, der trækker tydelige tråde fra motorsportsafdelingen, TOYOTA GAZOO Racing.