Tilmeld nyhedsbrev Spørg Toyota Forhandlere og serviceværksteder Book en gratis prøvetur My Toyota

Mest tilfredse bilejere igennem 14 år

Det viser tal fra FDM og Loyalty Groups AutoIndex 2016.

Toyota-bilejere er fortsat de mest tilfredse, når det gælder kundeoplevelsen i salgslokalet og på værkstedet.

AutoIndex er den største tilfredshedsundersøgelse i bilbranchen i Danmark, og som FDM har gennemført i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group. For 14. år i træk indtager Toyota førstepladsen som det bilmærke, der både har de mest tilfredse værkstedskunder, og det bilmærke, hvor kunderne er mest tilfredse med forhandleren. Vi takker alle vores kunder for den fortsatte store tillid til Toyota som billeverandør.

Om AutoIndex

Over 23.000 private bilejere med en registret bil fra år 2009-2015 har svaret på spørgsmål om tilfredsheden med deres bil og om deres oplevelse hos forhandleren og på værkstedet. Undersøgelsen giver indsigt i, hvordan 22 bilmærker i Danmark klarer sig i bilejernes øjne, og undersøgelsen tager i høj grad udgangspunkt i bilejernes kundeoplevelse. AutoIndex bliver gennemført én gang om året, og bilejerne skal svare på ca. 120 spørgsmål.

Toyotas placeringer i AutoIndex
År Bedste forhandlere Bedste værksteder Bedste bilmærke
2016 1 1 4
2015 1 1 5
2014 1 1 4
2013 1 1 4
2012 1 1 2
2011 1 1 1
2010 1 1 1
Toyota er suveræn på kundeoplevelse

Spørgsmålene er delt op i fire kategorier, hvilket skal give en dybdegående indsigt i bilejernes mening om bilmærkerne og deres kundeoplevelse hos forhandlerne og på værkstederne. Bilejerne bliver spurgt til selve bilen, forhandler, værksted og loyalitet til mærket. Svarene viser, at Toyota-bilejerne især får en god oplevelse hos forhandlerne og på værksteder. Blandt de 22 bilmærker, som blev undersøgt i AutoIndex, opnår Toyota en suveræn førsteplads på kundeoplevelse hos forhandlere og på værksteder.

I AutoIndex fremhæver Toyota-bilejerne blandt andet:
  • Imødekommende og professionelt personale
  • Troværdig og professionel rådgivning før, under og efter køb af bil
  • Høj standard i showroom og kundeområde
  • Høj kvalitet og service på værkstedet uanset bilens alder
  • Imødekommenhed og problemløsning på værkstedet
  • Overholdelse af aftaler, når bilen er på værksted.
Toyota bruger cookies for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Ved at gå videre på siden accepterer du disse cookie-indstillinger. Læs mere om cookies og hvordan de benyttes på Toyotas hjemmeside under 'Brug af cookies'. Toyota bruger cookies for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Ved at gå videre på siden accepterer du disse cookie-indstillinger. Læs mere om cookies og hvordan de benyttes på Toyotas hjemmeside under 'Brug af cookies'.