Spring til hovedindhold (Press Enter)

FAQ

MyToyota - Ofte stillede spørgsmål

  1. Alle

Hvis du ikke kan starte en opladningssession, bør du overveje følgende anbefalinger:

 

Tjek i appen, om ladestanderen er tilgængelig eller ude af drift.

 

Ved app-autentificering skal du først kontrollere, om ladestationen understøtter autentificering via app eller QR-kode. Du kan finde denne oplysning ved at klikke på ladestationen i din app. Hvis den gør, skal du bruge knappen "Start" i appen i stedet for at scanne QR-koden på ladestationen.

 

Ved tekniske eller fysiske problemer skal du først kontakte operatøren af ladestanderen. Du finder operatørens servicetelefonnummer på ladestationen.

 

Hvis problemet fortsætter, kan du kontakte kundeservice for Toyota Charging Network. Du finder kontaktoplysningerne under sektionen "Kontakt support" på Toyota Charging Network-portalen: https://www.toyota-charging-network.eu

Du kan oplade din bil overalt i Europa. Ladenetværket omfatter over 600.000 ladestationer og udvides dagligt.

 

I MyToyota-appen kan du nemt finde en liste over ladestationer i nærheden af dig. Du kan se tilgængeligheden af opladerne, filtrere efter den ønskede stiktype og få rutevejledning til ladestationerne.

Hvis du allerede har et RFID-kort tilgængeligt, kan du indtaste nummeret på dit lade­kort. Hvis du ikke har et RFID-kort, kan du bestille et. Det vil blive sendt til dig inden for 5-7 arbejdsdage.

RFID skal være tilknyttet din konto, men når det er gjort, kan alle bruge RFID-kortet, da det ikke er knyttet til appen. Alle biler kan oplades med RFID-kortet.

Dine opladningsomkostninger afhænger af udbyderen af den ladestation, du bruger. Derudover vil prisen pr. opladningssession variere afhængigt af den valgte takst, da du kan opnå en vis rabat ud over den valgte takst.

 

For mere information, se venligst takstoplysningerne. Tjek også ladestationerne for eventuelle ekstraomkostninger (f.eks. parkeringsgebyr).

Opladningshastigheden afhænger af flere faktorer, såsom din bil, ladeinfrastrukturen og det niveau, du ønsker, at din bil skal oplades til.

Det er i øjeblikket ikke muligt at reservere en oplader ved en ladestation.

 

Du kan tjekke tilgængeligheden af opladere på den ønskede ladestation direkte i MyToyota-appen.

Se venligst opladningsvejledningen ved ladestationen og følg trinnene.

Besøg FAQ-sektionen på hjemmesiden https://www.toyota-charging-network.eu/

Ja. Hvis din bilmodel eller smartphone ikke understøtter MyToyota-appen, kan du stadig få adgang til Toyota Charging Network-tjenesterne til din Toyota PHEV- eller BEV-bil ved at bruge dit RFID-ladekort og webportalen https://www.toyota-charging-network.eu/, hvor du fuldt ud kan administrere din konto. Se onboarding-processen via linket.

På kortet, der er tilgængeligt på webportalen, kan du finde detaljerede oplysninger om hver ladestation, herunder realtids­tilgængelighed, opladningspriser baseret på takst, stiktyper, autentificerings­metoder, bedømmelser, operatøroplysninger og åbningstider. Du kan søge efter ladestationer ved at anvende filtre.

Hvis din bil er kompatibel med MyToyota-appen, kan du låse ladestationer op ved at scanne QR-koden eller indtaste stationens ID i appen. Uden appen kan du bruge dit RFID-kort til autentificering. Sørg for på forhånd at tjekke, om ladestanderen accepterer RFID-kort til autentificering – denne information findes i de detaljerede oplysninger for hver ladestation i kortsektionen.

Du kan bruge dit Toyota Charging Network RFID-kort til at låse ladestationen op.

 

Sørg for på forhånd at tjekke, om ladestanderen accepterer RFID-kort til autentificering. Detaljerede oplysninger for hver ladestation findes i kortsektionen på https://www.toyota-charging-network.eu/

Ja, det kan du. Du kan gennemføre en opladningssession for dine biler. Hvis du ønsker at planlægge en smart opladningssession, er dette dog kun muligt via MyToyota-appen. Hvis dine biler er tilføjet i din MyToyota-app, kan du vælge den bil, du ønsker at oplade. Herefter kan du følge trinnene i MyToyota-appen for at starte en smart opladningssession.

Åbn venligst din MyToyota-app, og vælg den bil, du ønsker at oplade.

Vælg derefter den ønskede opladningsmetode, og følg trinnene i din MyToyota-app.

RFID-kortene tilføjes til opladeren, så hvis begge bruger den samme oplader, behøver du kun at tilføje det én gang.

Du kan bruge din smartphone som en nøgle til at få adgang til og køre din bil. Visse bilmodeller er udstyret med Digital Nøgle-funktionen (kontakt venligst din lokale autoriserede forhandler for mere information), som giver dig mulighed for at registrere funktionen via telefonens Bluetooth ved hjælp af MyToyota-appen.

 

En smartphone, der er sat op til Digital Nøgle, med Bluetooth aktiveret og MyToyota-appen åben eller kørende i baggrunden, genkendes og forbindes til bilen, når du er i nærheden. Dette muliggør oplåsning, start og låsning af bilen enten via din smartphone eller blot ved at røre ved dørhåndtaget.

 

Bemærk: Hav altid Smart Nøgle/fysisk nøgle eller nøglekort med som backup for adgang til bilen.

 

Digital Nøgle kræver en aktiv prøveperiode eller abonnement på Toyota Digital Nøgle.

Registrer en konto via MyToyota-appen for at begynde opsætningen af din digitale nøgle\*. Sørg for, at du har aktiveret Standardtjenester med Digital Nøgle prøveperiode/abonnement.

 

Følg trinnene i MyToyota-appen for at opsætte Digital Nøgle til din smartphone og din bil. Test oplåsning, start og låsning for at bekræfte, at opsætningen er gennemført korrekt.

 

Du kan gennemgå din bils funktioner og muligheder i MyToyota-appen eller kontakte din lokale autoriserede forhandler for mere information.

For at komme i gang med opsætningen af Digital Nøgle, skal du have den fysiske nøgle og adgang til bilen.

 

1. Sørg for, at du i MyToyota-appen har en aktiv prøveperiode eller et betalt abonnement på Digital Nøgle, og at Standard Connectivity er aktiv.

2. Tryk på 'Opsæt min Digital Nøgle' på startsiden i MyToyota-appen.

3. Aktivér Bluetooth og biometrisk godkendelse på din smartphone. Dette trin springes over, hvis det tidligere er blevet aktiveret.

4. Bekræft dit telefonnummer ved at indtaste den 6-cifrede kode, du modtager via SMS. Dette trin springes over, hvis nummeret allerede er bekræftet.

5. Sørg for, at kun én dataforbindelse er aktiv – enten WiFi eller mobildata – før næste trin.

6. Tillad din smartphone at downloade Digital Nøgle.

7. Gennemgå oplysningerne i MyToyota-appen om parringsprocessen.

8. Med bilen tændt, placer den fysiske nøgle over 'Start'-knappen, indtil du hører to bip.

9. Tillad Toyota-appen at få adgang til din Bluetooth, og tryk på 'Par'.

10. Vent på, at forbindelsen gennemføres.

11. En vellykket opsætning vises med beskeden ‘Digital Nøgle er oprettet’.

 

Se venligst instruktionsmaterialet under 'Sådan gør du' for mere detaljerede oplysninger.

Sørg for, at en prøveperiode eller et betalt abonnement på Digital Nøgle er aktivt.

 

1. Tryk på 'Indstillinger for Digital Nøgle' på startsiden i MyToyota-appen. Du kan dele op til 4 Digital Nøgles via Toyota-appen.

2. Tryk på 'Del Digital Nøgle'.

3. Indtast den nye brugers fornavn, efternavn og telefonnummer, eller tilføj fra telefonens kontaktliste.

4. Tryk på 'Del' og bekræft 'Del nøgle'.

 

Du vil modtage en notifikation om svaret på invitationen til Digital Nøgle. Du kan til enhver tid fjerne adgangen til den delte Digital Nøgle.

 

Se venligst instruktionsmaterialet under 'Sådan gør du' for mere detaljeret information.

Du kan dele op til 4 Digital Nøgler (ud over ejerens adgang) via MyToyota-appen.

En invitation til en delt Digital Nøgle modtages som en SMS med et link til MyToyota-appen.

 

1. Tryk på linket i SMS'en

2. MyToyota-appen åbnes og beder dig om at ‘Acceptere’ eller ‘Afslå’ invitationen til Digital Nøgle\*

3. Tryk på ‘Accepter’ for at modtage den delte Digital Nøgle

4. Aktivér Bluetooth og biometrisk godkendelse på din smartphone. Dette trin springes over, hvis det tidligere er aktiveret

5. Bekræft dit telefonnummer ved at indtaste den 6-cifrede kode, du modtager via SMS. Dette trin springes over, hvis nummeret allerede er bekræftet

6. Sørg for, at kun én dataforbindelse er aktiv – enten WiFi eller mobildata – før næste trin

7. Tillad din smartphone at downloade Digital Nøgle

8. En vellykket opsætning vises med beskeden ‘Digital Nøgle setup is complete’

 

*BEMÆRK: Nye brugere af MyToyota-appen skal gennemføre registreringsprocessen og oprette en konto, før de kan acceptere en invitation til Digital Nøgle.

Kontakt venligst din lokale kundesupport.

Digital Nøgle tilbyder to metoder til oplåsning/låsning:

 

i) Fjernbetjent oplåsning/låsning → Tilgængelig, når smartphonen er inden for 10 meters rækkevidde

Tryk på ikonerne ‘Lås op’ eller ‘Lås’ på startsiden i MyToyota-appen

 

ii) Passiv oplåsning/låsning → Tilgængelig, når smartphonen er inden for 3 meters rækkevidde

Rør ved dørhåndtaget for at låse bilen op eller i

 

*BEMÆRK: Det er ikke muligt at låse bilen, hvis telefonen efterlades inde i bilen – en lydadvarsel vil give dig besked om dette.

 

Hvis du bevidst ønsker at efterlade din telefon i bilen, mens Digital Nøgle er aktiv, skal du sørge for at medbringe din fysiske nøgle og deaktivere Bluetooth på din smartphone, før du låser bilen.

Når den digitale nøgle er forbundet til din smartphone, kan den ikke bruges af andre eller manipuleres. Bilens system sikrer, at nøglen er stærkt knyttet til din telefon og ikke kan stjæles eller opfanges.

 

BLE-kommunikationsteknologien, der bruges til Digital Nøgle, er mere moderne og derfor mere modstandsdygtig over for tyveriangreb end klassiske fysiske nøgler:

 

  • Krypteret kommunikation for en sikker forbindelse
  • Engangs­nøgler anvendes til at beskytte hver udveksling af data

Hvis din bil er udstyret med Digital Nøgle, vil funktionen være tilgængelig som en tjeneste i din MyToyota-/Lexus Link+-app.

 

Bemærk venligst, at tilgængeligheden af funktionen kan variere afhængigt af bilmodel, udstyrsniveau og markedsområde. Kontakt din lokale Toyota-/Lexus-forhandler for yderligere information.

Digital Nøgle har 3 rækkevidder for nærhedsregistrering:

 

1. Fjernbetjent oplåsning/låsning er tilgængelig, når Digital Nøgle registreres inden for 10 meters rækkevidde

 

2. Passiv oplåsning/låsning* er tilgængelig, når Digital Nøgle registreres inden for 3 meters rækkevidde

 

3. Motorstart er tilgængelig, når Digital Nøgle registreres inde i bilen

 

*BEMÆRK: Du skal røre ved dørhåndtaget for at låse din bil op og i.

Digital Nøgle understøttes på:

 

1. iOS-enheder med version 15.0 eller højere

2. Android-enheder med version 12 eller højere

 

Digital Nøgle understøttes IKKE på:

 

1. Enheder fra mærket Huawei (Huawei lancerede deres eget HarmonyOS-operativsystem i juni 2021)

2. Enheder uden stærk biometrisk godkendelse:

 

  • Samsung Galaxy (A10, A20 og A30)
  • LG K-serien (K20, K30 og K40)
  • Moto E-serien (E6 og E7)
  • Nokia (1.3 og 2.3)

Digital Nøgle bruger Bluetooth-forbindelse med MyToyota-appen kørende i baggrunden og i nærheden af bilen for at give adgang. Remote Control via MyToyota-appen derimod giver dig mulighed for at låse og oplåse bilen på afstand via internettet, men kræver en fysisk nøgle for at kunne køre bilen.

Nej*, en smartphone sat op til Digital Nøgle, med Bluetooth aktiveret og MyToyota-appen åben eller kørende i baggrunden, bliver genkendt og forbundet til bilen, når du er tæt på. Dette muliggør oplåsning, start og låsning af bilen, mens din smartphone forbliver i lommen eller tasken.

 

*BEMÆRK: Af sikkerhedsmæssige årsager kræves biometrisk godkendelse hver 48. time.

 

Du kan gennemføre biometrisk godkendelse ved at logge ind i MyToyota-appen.

 

Hvis biometrisk godkendelse ikke udføres inden for 48 timer, bliver Digital Nøgle-funktionerne låst. For at låse dem op igen skal du blot gennemføre den biometriske godkendelse.

Installer MyToyota-appen på din nye smartphone, og log ind med din eksisterende konto.

 

Du vil nu se, at knappen ‘Indstillinger for Digital Nøgle’ på startsiden i MyToyota-appen er blevet erstattet af ‘Opsæt min Digital Nøgle’.

 

Tryk på ‘Opsæt min Digital Nøgle’, og følg de samme trin, som du brugte ved første opsætning af din Digital Nøgle.

 

BEMÆRK: For at overføre din Digital Nøgle til en ny smartphone må du ikke deaktivere Digital Nøgle på din tidligere enhed, og din Digital Nøgle prøveperiode eller abonnement skal være aktiv.

i) Fjern adgang for inviteret fører* – udført af ejeren af Digital Nøgle:

 

1. Tryk på ‘Indstillinger for Digital Nøgle’ på startsiden i MyToyota-appen

2. Swipe til venstre over navnet på den inviterede fører, du vil fjerne, og tryk på skraldespandsikonet

3. Bekræft ‘Fjern’

 

Du og den inviterede fører vil modtage en notifikation om, at adgangen til Digital Nøgle er fjernet.

 

*BEMÆRK: Hvis den inviterede fører er i gang med at køre bilen, mens adgangen fjernes, vil bilen ikke stoppe. Fjernelsen af adgangen træder i kraft, når bilen slukkes.*

 

ii) Fjern adgang for inviteret fører – udført af den inviterede fører:

 

1. Tryk på ‘Indstillinger for Digital Nøgle’ på startsiden i MyToyota-appen

2. Tryk på ‘Fjern Digital Nøgle’ og bekræft ‘Fjern’

 

Du og ejeren vil modtage en notifikation om, at adgangen til Digital Nøgle er fjernet.

 

Se venligst instruktionsmaterialet under 'Sådan gør du' for mere detaljerede oplysninger.

For at komme i gang med deaktivering af Digital Nøgle skal du have den fysiske nøgle og adgang til bilen.

 

1. Tryk på ‘Indstillinger for Digital Nøgle’ på startsiden i MyToyota-appen

2. Tryk på ‘Deaktiver Digital Nøgle’ og bekræft ‘Deaktiver’

3. Gennemgå informationen i MyToyota-appen om deaktiveringsprocessen

4. En vellykket deaktivering vises med beskeden ‘Digital Nøgle Deaktiveret’

 

Se venligst instruktionsmaterialet under 'Sådan gør du' for mere detaljeret information.

At gøre krav på bilens ejerskab som inviteret fører til Digital Nøgle vil deaktivere Digital Nøgle og fjerne alle Digital Nøgles (både ejerens og delte)!

 

Hvis du gør dette ved en fejl eller med vilje, skal du gennemføre opsætningsprocessen igen for at genaktivere din Digital Nøgle.

Digital Nøgle-funktionerne virker ikke, når telefonens batteri er afladet.

Oplåsnings- og låsefunktionerne i Digital Nøgle virker, når din bil er udstyret med en eftermonteret startspærre.

 

Motorstart-funktionen i Digital Nøgle virker ikke, når bilen har en eftermonteret startspærre.

 

Hvis du ønsker at bruge Digital Nøgle sammen med din eftermonterede startspærre, skal du sørge for at medbringe din startspærres transponder.

Når Digital Nøgle er opsat, kan du slette den via bilens multimediesystem

 

1. Gå til hovedskærmen på multimediesystemet, tryk på indstillingsikonet, rul ned og tryk på “Info & sikkerhed”.

 

Her kan du i Digital Nøgle-indstillingerne se, om Digital Nøgle er aktiv.

 

2. Tryk på “Fjern digitale nøgler” for at starte fjernelsesprocessen.

 

3. Bekræft, at du ønsker at fjerne din Digital Nøgle, og placer din nøglefob på Start-knappen.

 

4. En vellykket deaktivering vil vise beskeden ‘Digital Nøgle Deaktiveret’.

 

Se venligst instruktionsmaterialet under 'Sådan gør du' for mere detaljeret information.

Hvis du oplever, at Digital Nøgle ikke registreres godt nok, når du er udenfor eller inden i bilen, er det muligt at tilpasse registreringsområdet for nøglen.

 

1. Tryk på ‘Indstillinger for Digital Nøgle’ på startsiden i MyToyota-appen.

 

2. Tryk på "Tilpas rækkevidde".

 

Digital Nøgle er fra fabrikken indstillet med standardindstillinger, der passer til de fleste førere. Det, der kan påvirke registreringen, er hvordan du bærer din smartphone – er den i baglommen? I en taske? Eller bare i hånden?

 

3. Vælg mellem tre forskellige følsomhedsniveauer afhængigt af dine præferencer, og tryk på "Gem".

 

4. En meddelelse om, at følsomhedsopdateringen er gennemført, vises.

 

Se venligst instruktionsmaterialet under 'Sådan gør du' for mere detaljeret information.

Det kan være, at din Digital Nøgle ikke er inden for rækkevidde, at signalstyrken ikke er tilstrækkelig til at tillade fjernoplåsning/låsning, eller at Bluetooth på din smartphone er slået fra.

 

1. Gå til dine smartphone-indstillinger, og kontroller, at Bluetooth er slået TIL.

 

2. Tag din smartphone ud af lommen eller tasken, og rør ved dørhåndtaget for at låse din bil op eller i.

Digital Nøgle er ikke inden for rækkevidde, eller signalstyrken er ikke tilstrækkelig til at tillade fjernoplåsning/låsning. Placer din smartphone på midterkonsollen eller den trådløse oplader.

Din Digital Nøgle kan fungere uden netværksdækning. Du bør dog logge ind i appen, inden du bevæger dig ind i et område med dårlig dækning (for at sikre, at appen kører i baggrunden).

Nej, en Digital Nøgle vil ikke fungere effektivt, hvis appen er installeret i det private område. Sørg venligst for, at MyToyota-appen ikke er installeret i det private område, når du bruger Digital Nøgle-tjenesten.

Hvis du køber en brugt Toyota, der understøtter Connected Services, kan du aktivere Connected Services direkte fra din MyToyota-app, forudsat at du kan bevise fysisk adgang til bilen (via kilometertællerbekræftelse eller QR-kode-scanning). Besøg venligst din forhandler for at ændre ejerskabet af bilen til dit navn, så du kan få glæde af appens fulde funktionalitet.

For at tilføje en bil klikker du enten på "Tilføj bil" på startsiden, eller hvis du allerede har et bil, klikker du på ikonet "Min garage" øverst til højre og vælger knappen "Tilføj". For at slette en bil skal du gå til "Min garage", scrolle ned og klikke på "Fjern bil".

I MyToyota-appen skal du først vælge din bil fra Min garage og derefter klikke på "Connected Services Center". Følg derefter processen for at aktivere de Connected Services, der er tilgængelige for din bil.

 

Hvis en eller flere tilknyttede biler i Min garage endnu ikke er aktiveret, vil du blive mødt med en velkomstskærm for aktivering af Connected Services, hver gang du logger ind i appen. Hvis du springer dette trin over, kan du stadig aktivere dem senere ved at følge ovenstående trin.

 

For yderligere information henvises du til vores vejledning (How-to-guide).

 

Bemærk: Under aktiveringsprocessen skal du acceptere brugsbetingelserne og bekræfte, at du har læst meddelelsen om beskyttelse af personlige oplysninger.

Hvis du permanent ønsker at stoppe Connected Services i MyToyota-appen, skal du først vælge den specifikke bil fra Min garage og derefter klikke på "Connected Services Center". Følg herefter processen for at deaktivere tjenesterne.

 

For yderligere information henvises du til vores vejledning (How-to-guide).

Du kan tjekke dine aktive og inaktive abonnementer ved at gå til Min Garage og vælge sektionen Center for Tilsluttede Tjenester.

Du kan administrere dine vilkår for brug gennem afsnittet Privatlivspolitik i din konto.

Du kan konsultere din privatlivserklæring gennem afsnittet Privatlivspolitik i din konto.

MyToyota-appen lader dig have kontrol over din bil, uanset hvor du er. Den er nem at bruge og vil give dig unikke funktioner, der løfter din oplevelse til et nyt niveau ud over selve køringen. Du kan planlægge rejser, finde din parkerede bil, finde information om, hvornår din bil skal have service, tjekke dine bildata og modtage vigtige notifikationer om din bil samt fjernbetjene bilens klimaanlæg, døre og nødblink.

Rækken af 5 ikoner fra venstre mod højre står for følgende sektioner: bil – Kort – Notifikationer – Konto – Support.

Du kan få adgang til Connected Services når som helst. Bildata sendes til appen, når motoren er slukket. Du vil kunne se detaljerne for din sidste tur, efter at motoren er slukket. Mobildækning er nødvendig for at sende data, så det fungerer muligvis ikke, hvis du parkerer din bil under jorden.

Connected Services består af MyToyota-appen på din mobil enhed og multimediesystemet i bilen. Hver suite har sit eget sæt funktioner, der gør kørsel både sikrere og mere underholdende, både i og uden for din bil.

 

MyToyota-appen lader dig kommunikere med din bil, uanset hvor du er. Du kan planlægge rejser, finde din parkerede bil, finde information om, hvornår din bil skal til service, tjekke dine bilsdata og modtage vigtige notifikationer samt fjernbetjene bilens klimaanlæg, døre og nødblink.

 

Multimediesystemet giver dig mulighed for at forbinde din smartphone (kompatibel med iOS og Android) til din bil*. Dine yndlingsapps, som Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps og Waze, kan bruges i din bil og styres via Siri Voice Assist eller OK Google. Multimediesystemet giver dig også adgang til nyttig information som trafikopdateringer i realtid og fartkameraadvarsler og giver dig mulighed for at søge efter interessepunkter i navigationssystemet.

 

*for udvalgte modeller

MyToyota-appen giver dig mulighed for altid at være forbundet til din bil, mens Customer Portal/Personal Site giver dig mulighed for at lave mere omfattende rapportering, downloade brugervejledninger og aktivere andre multimediefunktioner (kortopdateringer, Wi-Fi-pakke osv.).

 

Nogle af funktionerne er tilgængelige både i MyToyota-appen og på Customer Portal/Personal Site (webstedet) ved brug af de samme loginoplysninger, f.eks. online servicebooking eller servicehistorik.

For flere detaljer om funktioners tilgængelighed efter model, kontakt venligst en autoriseret forhandler eller tjek informationen på vores lokale Toyota/Lexus-hjemmeside.

Gå til iOS App Store eller Google Play Store og søg efter MyToyota-appen. Download derefter blot appen helt gratis.

Connected Services inkluderer Standard Services og Remote Services.

Standard Services inkluderer vores brede udvalg af digitale funktioner designet til at sikre din sikkerhed, dit privatliv og din komfort, mens du er på farten. Bliv informeret om din bils placering, batteriniveau, kørselsadfærd og -historik, advarselslamper og meget mere. Del din bils placering med venner og kære i dit netværk. Remote Services giver dig mulighed for at få fjernadgang til din bil for at justere en række indstillinger og tilpasse det til dine behov. Få adgang til alle de nødvendige funktioner for at optimere din køreoplevelse.

Hold dig et skridt foran under kørslen med et bredt udvalg af funktioner og nå din destination til tiden. Få information om forskellige begivenheder på vejen, og find tilgængelige tankstationer og parkeringspladser (på eller uden for gaden). Kør ubekymret med internetopdateret navigation.

Brugsbaseret forsikring tager højde for dine kørselsvaner og giver føreren en score baseret på disse vaner. Føreren belønnes derefter for sikrere og mere jævn kørsel—med besparelser på deres forsikringsfornyelsespræmier. Det er en sjov måde at blive en bedre bilist og spare penge. 

OBS: Ikke en mulighed i Danmark.

FHI opfordrer dig til at få mest muligt ud af din hybrid og belønner dig for at køre sikkert i elektrisk tilstand—med besparelser på dine forsikringsfornyelsespræmier. 

Du beslutter, hvilke data du deler med Toyota. Du kan kontrollere dette når som helst under "Samtykke til bildata" og kan tilbagetrække dit samtykke, når du ønsker det.

Med en valgt forhandler i appen får du en bedre oplevelse for funktioner såsom online servicebooking og advarselslamper.

Når Privatlivstilstand er aktiveret, gælder den for alle tjenester, der er baseret på geolokalisering, Full Hybrid Insurance, Usage Based Insurance, Find Min Bil og kørselsanalyse. Når Privatlivstilstand er aktiv, vil disse tjenester være utilgængelige, eller deres kvalitet og nøjagtighed kan blive påvirket.

 

Privatlivstilstand er tilgængelig i MyToyota-appen under Min Garage. Fra startsiden øverst klikker du på Min Garage og derefter Privatlivstilstand. Der kan du slå Privatlivstilstand til eller fra.

 

Hvis din bil er udstyret med Smart Connect-systemet, vil du kun kunne se status for Privatlivstilstand via appen. At slå den til/fra skal gøres via bilens multimediesystem.

 

Status for Privatlivstilstand (aktiv eller inaktiv) forbliver som indstillet, indtil du beslutter dig for at ændre den. Du kan tjekke den aktuelle status for Privatlivstilstand gennem din konto i MyToyota-appen eller Customer Portal.

 

For mere information, se venligst vores vejledning.

Med en MyToyota-konto kan du administrere dit multimediesystem og modtage nyttige indsigter om din bil gennem MyToyota-appen og Portal/Personal Site.

MyToyota-appen er knyttet til bilens stelnummer (VIN) og bilens ejer, så du vil være den eneste, der kan bruge Connected Services til den bil.

Ja, Connected Services kan tilføjes til flere konti, men kan kun aktiveres og være aktiv på én konto ad gangen.

Connected Services består af MyToyota-appen og Multimediesystemet. Hver suite har sit eget sæt funktioner og skal aktiveres separat.

 

En hurtig måde at tjekke, om Connected Services er aktiv, er at se, om detaljerne fra din seneste tur vises på appens startskærm.

 

Hvis du er usikker på, om dine Connected Services er aktiveret, skal du først vælge den korrekte bil under Min Garage og derefter klikke på Connected Services Center. Der vil du se alle tilgængelige tjenester for bilen og deres aktiveringsstatus. Følg derefter fremgangsmåden for at aktivere de Connected Services, der er tilgængelige for din bil.

 

For at aktivere Toyota Online skal du forbinde din smartphone med din bil ved hjælp af enten Bluetooth eller Wi-Fi-tethering, og derefter klikke på fanen Setup. Derfra klikker du på fanen Online og derefter på fanen Toyota Online og vælger en eksisterende konto. Indtast derefter dine MyToyota-loginoplysninger.

 

Når du indtaster dine oplysninger, starter dine 3 år med gratis service. Du kan tjekke udløbsdatoen for dit Multimediesubscription via Customer Portal.

 

Hvis du ikke har en eksisterende konto, kan du oprette en direkte i din bil ved at vælge muligheden Ny konto.

 

I biler, der er udstyret med Toyota Smart Connect, kan du nemt scanne QR-koden, der genereres på headunit’en, med MyToyota-appen eller alternativt indtaste den manuelt i appen. Derefter aktiverer du smart services i Connected Services Center på MyToyota-appen.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guides.

Kontooplysningerne er de samme for MyToyota-appen og Customer Portal. På begge platforme kan adgangskoden ændres.

 

For at ændre din adgangskode skal du gå til login-skærmen og vælge Glemt adgangskode.

Din forhandler skal bekræfte din identitet for at sikre, at uautoriserede personer ikke kan få adgang til nogen personlige data om Toyota-kunder.

Du bliver bedt om at besøge din forhandler, fordi beskyttelse af kunders personlige data er en prioritet hos Toyota.

  • Annuller abonnement på Connected Services og fjern bilen fra din MyToyota-konto i appen
  • Fjern brugerprofil fra multimediehovedenheden
  • Slet ikke din konto, da eventuelle fremtidige Toyota-biler, du måtte eje, kan tilføjes til kontoen. Glem ikke at informere den nye ejer af bilen om, at bilen er udstyret med Connected Services.

Connected Services vil stoppe, hvis bilens stelnummer (VIN) fjernes fra din konto.

Ja og nej. En bil kan tilføjes til flere konti, men kun én konto kan få adgang til Connected Services ad gangen eller til andre personlige data.

Kontoen deles mellem MyToyota-appen og Customer Portal. På begge platforme kan der oprettes en konto fra login-skærmen. Efter oprettelsen af en konto vil du modtage en aktiverings-e-mail, som du skal bekræfte, før du kan få adgang til din konto og tilføje dit/dine bil(er).

Din MyToyota-app og Customer Portal-konto kan bruges på bilens multimedieenhed. Hvis du ikke har en, anbefaler vi, at du downloader MyToyota-appen og opretter en derfra.

 

Du kan også oprette en konto via Customer Portal online eller oprette en konto via selve multimedieenheden. I sidstnævnte tilfælde skal du stadig acceptere brugsvilkårene inden for 14 dage i Customer Portal (muligheden gælder kun for multimediesystemer før MM21-generationen).

Klik på ikonet for Konto-sektionen i navigationslinjen, som findes nederst til højre, for at redigere profilindstillinger.

Connected Services er inkluderet ved køb af ethvert Connected Services-kompatibelt Toyota-bil i en periode på ti år.

Connected Services for biler udstyret med Smart Connect er inkluderet i en periode på fire år.

Connected Services i MyToyota-appen vil fungere i 10 år. Toyota vil dække omkostningerne til data, der bruges til at levere Connected Services i 10 år, men MyToyota-appen vil fungere, selv uden Connected Services.

I skærmen Min Garage kan du klikke på knappen Foretrukken forhandler under Service og vedligeholdelse. Her kan du indstille din foretrukne forhandler.

Hybrid Driving Coaching giver dig kontekstualiseret vejledning om, hvordan du kan forbedre din hybridkørsel baseret på dine tidligere ture, så du kan få mest muligt ud af EV-tilstand for at sænke dit brændstofforbrug og minimere din miljøpåvirkning.

Ja, på udvalgte modeller. På instrumentbrættet på startsiden kan du se det aktuelle brændstofniveau som en måler og rækkevidden.

Ja, på udvalgte modeller kan du se status for bilens døre, vinduer, bagagerum og lys.

 

For at tjekke status, gå til startsiden. Klik på knappen bilsstatus.

 

For flere detaljer om funktionstilgængelighed efter model, kontakt venligst en autoriseret forhandler eller tjek informationen på vores lokale Toyota/Lexus-hjemmeside.

Ja, på udvalgte modeller kan du fjernlåse/fjernlåse via appen. I fjernbetjeningskortet finder du låse-/oplåseknapperne.

 

Bemærk venligst, at du ikke vil være i stand til at:

 

  • låse bilen, hvis nogen af dørene er åbne og/eller hvis smartnøglen er inde i bilen
  • låse bilen op, hvis bilens alarm er aktiveret, eller hvis bilen er blevet låst manuelt med den fysiske nøgle

 

For flere detaljer om funktionstilgængelighed efter model, kontakt venligst en autoriseret forhandler eller tjek informationen på vores lokale Toyota/Lexus-hjemmeside.

Ja, udvalgte modeller kan findes på en fyldt parkeringsplads ved fjernaktivering af bilens havariblink.

 

I MyToyota-appen skal du gå til Remote Control-kortet. Ved at klikke på Havariblink kan du aktivere bilens havariblink, så du nemt kan finde din bil.

 

Havariblinket er aktiveret i 60 sekunder. Efter 60 sekunder kan du aktivere funktionen Havariblink igen.

 

For flere oplysninger om funktionsmuligheder efter model, kontakt venligst en autoriseret forhandler eller tjek informationen på vores lokale Toyota/Lexus-hjemmeside.

Multimedia (kaldet Toyota Online Services på bilens multimedieenhed) inkluderer flere online navigationsservices, der giver nyttige realtidsoplysninger, f.eks. trafikinfo og fartkamera-advarsler.

 

Disse funktioner kræver en internetforbindelse for at fungere. Hvis du ikke har en tilsluttet enhed, skal du forbinde din mobile enhed – ved at dele dit Wi-Fi eller Bluetooth-tethering – til en hvilken som helst Wi-Fi-enhed/netværk i bilen.

 

Hver ny Toyota leveres med 3 års\* gratis kortopdateringer (Map Care-abonnement) til navigationssystemet samt andre tjenester, herunder:

 

• Realtids trafik

 

• Coyote (hvor tilgængelig) eller Cyclops fartkamera-advarsel

 

• Google Street View (hvor tilgængelig)

 

• Interessepunkter

 

• Brændstof

 

• Parkering

 

• Vejr

 

For mere information, se venligst vores How-to-guides.

*Hvis din bil er udstyret med MM21, gælder en periode på 4 år.

Indbyggede navigationssystemer modtager data fra et GPS-satellitsignal. Multimedia kræver en onlineforbindelse for at modtage nødvendige data til Realtids trafik, Coyote (hvor tilgængelig), Google Streetview (hvor tilgængelig), Vejr, Brændstof, Parkering og online interessepunkter.

De fleste Toyota-modeller, der i øjeblikket er til salg, inkluderer online navigationsservices, såsom:

 

• Realtids trafik

 

• Fartkamera-advarsel

 

• Google Street View (hvor tilgængelig)

 

• Interessepunkter

 

• Brændstofpriser

 

• Parkering

 

• Vejr

 

(Tilgængeligheden af disse tjenester afhænger af model og udstyrsniveau. Venligst tjek med din forhandler for at bekræfte, hvilke der er tilgængelige til din bil.)

De første 3 år* (kan variere efter land) af Multimedia navigations online tjenester er gratis. Derefter kan du købe et abonnement. Vores Map Care-pakke inkluderer alle vores kortopdateringer og tilknyttede online tjenester, og vores Service Pack inkluderer vores online tjenestefunktioner. Du kan købe et abonnement i vores e-Store. Tjek e-Store for de nyeste priser.

 

*Hvis din bil er udstyret med MM21, gælder en periode på 4 år.

Du vil modtage en besked på skærmen i dit bilens multimediesystem 30 dage før den gratis 3-årige periode udløber.

 

I e-Store kan du forny Map Care-pakken enten for 1 eller 3 år. Når du fornyer vores Service Pack, kan du vælge mellem 1, 2 eller 3 år\*. Tjek e-Store for de nyeste priser.

 

*For MM21 og Toyota Smart Connect tilbydes 7 års gratis kortopdatering.

Du kan få adgang til e-Store gennem bilens multimediesystem eller i Kundens Portal.

 

I e-Store, som tilgås fra Kundens Portal, kan du købe de tjenester, der tilbydes af Multimedia. Du kan også tjekke status for dine nuværende abonnementer i e-Store under fanen Købt. Her kan du se, hvilke abonnementer der er aktive, og hvor lang tid der er tilbage på dem.

 

Hvis du får adgang til e-Store-applikationen fra bilens multimediesystem, kan du downloade tjenester som Coyote. Du kan finde e-Store ved at gå til Menusektionen, derefter til apps og vælge In Car.

Du kan købe tjenester via e-Store-webplatformen, som findes i Kundens Portal. For at finde ud af, hvilke tjenester du allerede har, og hvor lang tid der er tilbage på dem, klik på fanen Købt.

 

Kunder modtager 3 års gratis tjenester for Map Care (2 kortopdateringer/år) og e-Services (Vejr, Parkering, Trafik, Brændstofpriser). Efter denne gratis periode kan du købe eller forny dine abonnementer efter behov.

Du kan bruge det med det samme, hvis den tidligere ejers konto stadig er aktiv i multimedieenheden, og du kan fortsætte med at bruge den i den gratis abonnementsperiode. MEN vi anbefaler altid, at kunder logger ud og opretter deres egen konto, så du har fuld kontrol over dine abonnementer. Dette kan gøres via:

 

1. MyToyota-appen på din mobile enhed – først registrere og derefter logge ind på din bil

 

2. Online-menuen i bilens multimediesystem – du skal acceptere brugsvilkårene inden for 14 dage via Kundens Portal/Personlig Side (muligheden gælder kun for multimediesystemer før MM21-generationen)

 

3. Kundens Portal – når din konto er oprettet via webportalen, kan du logge ind i multimediet med dine loginoplysninger

I MyToyota-appen skal du først vælge din bil fra Min Garage, derefter klikke på Connected Services Center. Følg derefter forløbet for at aktivere de Smart Services, der er tilgængelige for din bil. Når forbindelsen er oprettet, begynder de 4 års gratis navigations online tjenester.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guide.

Gå til menuen i dit multimediesystem og gå til e-Store’s In Car-sektion (du skal have en onlineforbindelse og være logget ind). Vælg Coyote-appen og vælg Installer. En pop-up vises, når Coyote er installeret. Når du åbner den, skal du vælge OK for at starte den automatisk. Coyote vil nu altid vises under Apps.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guide.

 

Bemærk venligst, at:

 

• Coyote ikke er tilgængelig for biler udstyret med Smart Connect

 

• Coyote kun kan bruges, efter du har kørt 200 km i din bil

 

• Brugere i Frankrig, Belgien og Luxembourg får Coyote gratis inden for deres Map Care-periode (de første 3 år efter at have kørt 200 km)

 

• I alle andre lande kan kunder købe et Coyote-abonnement gennem E-Store via Kundens Portal

Ja, størstedelen af vores modeller, der er udgivet efter 2019, er udstyret med smartphone-integration (Apple CarPlay & Android Auto). Forudsat at du har en onlineforbindelse med din smartphone, skal du blot tilslutte din enhed til bilens USB-port. Appene vil derefter være tilgængelige gennem Android Auto/Apple CarPlay-menuen på infotainmentskærmen.

 

Se nedenstående link for biler, der understøtter Apple CarPlay:

 

https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

 

*Hvis din Android-enhed kører en ældre version end Android 10, skal du først installere Android Auto-appen.

 

*Trådløs Android Auto understøttes fra og med Android 11.

Med funktionen Mine Destinationer kan du forberede din rejse på forhånd ved at søge efter ruter på din mobile enhed og derefter sende dem til din bil. Bemærk venligst, at dette kræver en bil med indbygget navigationsfunktion og en MyToyota-konto med din bil registreret på din konto.

 

Mine Destinationer er en tjeneste, der som standard er tilgængelig for biler udstyret med indbygget navigation, men brugeren skal aktivere Smart Services for at kunne nyde godt af denne funktion.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guide.

Du kan bruge funktionen Mine Destinationer i MyToyota-appen til at planlægge din rute. Bemærk, at for at aktivere denne funktion skal du først forbinde din bil med din MyToyota-konto.

 

Når dette er gjort, gå til startskærmen i MyToyota-appen og vælg servicekortet Mine Destinationer. Klik på Hvor Til og indtast destinationsadressen. Tryk derefter på Send til Bil.

 

Når du er i bilen, skal du sikre dig, at du har en Wi-Fi-forbindelse (den nemmeste metode er at tethere Bluetooth til din smartphone). Når en internetforbindelse er etableret i bilen, kan du downloade rejsen.

 

Din forudplanlagte rejse vil være tilgængelig under Favoritter/Favoritdestinationer i multimedieenheden.

For mere information, se venligst vores How-to-guides.

Den 3-årige* periode starter fra det tidspunkt, hvor du indtaster dine MyToyota-loginoplysninger i infotainmentsystemet.

 

*Hvis din bil er udstyret med MM21, gælder en periode på 4 år.

30 dage før den gratis 3-årige* periode udløber, vil du modtage en ugentlig besked på skærmen i bilens multimediesystem. 15 dage før den gratis 3-årige* periode udløber, vil du modtage den samme besked dagligt. Når din 3-årige* periode er slut, vises en besked hver gang, du prøver at bruge appen.

 

*Hvis din bil er udstyret med MM21, gælder en periode på 4 år.

Fra Remote Control-kortet kan du starte Remote Climate i en periode på 10 minutter. Når Remote Climate er aktiveret, viser MyToyota-appen, hvor meget tid der er tilbage, indtil operationen slutter. Remote Climate kan forlænges to gange (2x10 min).

 

På nogle biler skal du være opmærksom på, at når du aktiverer Basic Remote Climate, vil bilens motor også starte. Alle hjælpeindstillinger, der blev brugt under den sidste tur (før motoren blev slukket), vil derfor blive tændt (f.eks. temperaturindstilling, sædevarme, radio osv.).

 

På udvalgte biler vil Remote Climate have mere avancerede funktioner, såsom:

 

* Fjernstyring af sædeventilation, sædevarme, ratvarme og afrimning

 

* Planlægning af Remote Climate: nemt beslutte på forhånd, hvornår bilens kabine skal køles ned eller opvarmes.

 

Bemærk venligst, at Basic Remote Climate på biler med forbrændingsmotor og hybrider ikke er tilgængelig i Østrig på grund af lovmæssige restriktioner. Batteridrevne elbiler og plug-in elbiler har Remote Climate tilgængelig i Østrig.

 

Batteridrevne elbiler og plug-in elbiler kræver mindst 20% eller 30% batteriniveau for at kunne betjene klimaanlægget.

 

Ved udendørstemperaturer under -10°C vil Remote Climate ikke fungere på plug-in elbiler.

 

For flere oplysninger om funktionsmuligheder efter model, kontakt venligst en autoriseret forhandler eller tjek informationen på vores lokale Toyota/Lexus-hjemmeside.

Denne funktion er tilgængelig på udvalgte modeller. Hvis du har MyToyota-appen installeret på din smartphone og har aktiveret push-notifikationer, vil du blive underrettet (5-10 min\* efter din tur er slut) om:

  • vindue(r) åbne
  • dør(e) ulåst(e)
  • døre åbne
  • bagagerum åbent
  • havariblink tændt
  • motorhjelm åben
  • soltag åbent
  • forlygter tændt
  • advarselslamper
  • påmindelse om bagsæde

 

Ikke alle biler er i stand til at sende disse push-notifikationer. Venligst verificer din bils muligheder hos din forhandler.

 

Push-notifikationer vil også blive vist permanent under fanen Notifikationer nederst på app-skærmen.

Gå til Services-dashboardet og vælg Hybrid Driving Coach (for hybridbiler), EV Coaching (for batteridrevne elbiler) eller Driving Analytics (for ikke-elektriske biler). Vælg fanen Alle ture for at se dine tidligere ture, og klik derefter på en tur for at få adgang til den tilknyttede køreanalyse. Du kan også finde detaljer om din sidste rejse på startskærmens dashboard.

MyToyota-appen understøttes på:

 

  • iOS-enheder med version 15.0 eller nyere
  • Android-enheder med version 7.0 eller nyere, men ikke fra mærket Huawei (Huawei lancerede deres eget HarmonyOS-operativsystem i juni 2021)

Du kan finde app-versionen nederst i afsnittet "Konto".

Du skal indtaste dine loginoplysninger i bilens multimedieenhed. Derefter skal du forbinde dit multimediesystem med bilens identifikationsnummer (VIN). Dernæst skal du tether Bluetooth for at forbinde bilen til internettet. Funktionen Mine Destinationer vil nu fungere.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guides.

Den elektricitet, der er lagret i batteriet, vil gradvist aflades, selv når bilen ikke er i brug, på grund af naturlig afladning og strømforbruget fra visse elektriske apparater.

 

Hvis bilen står stille i lang tid, kan batteriet aflades, og motoren kan være ude af stand til at starte. (Batteriet oplades automatisk under kørsel.)

For hybridbiler anbefaler vi, at du sætter bilen i "Ready" mindst en gang om ugen i mindst 20 minutter. Sørg samtidig for altid at lade bilen stå i "P" Parkeringsposition og ikke bruge "N" Neutral, da det ikke vil oplade hybridbatteriet.

 

For konventionelle biler anbefaler vi, at du lader motoren køre i 20-30 minutter mindst en gang om ugen.

Hvis din bil ikke har et Smart Entry-system, kan du låse din bil manuelt op eller i (se venligst brugervejledningen for proceduren).

 

Hvis din bil har et Smart Entry-system, skal du følge den alternative procedure, der er angivet i brugervejledningen, for at låse den op eller i.

Hvis du har et sæt startkabler og et andet bil, kan du springstarte din bil ved at følge proceduren i brugervejledningen.

Gå til menuen i dit multimediesystem og vælg Indstillinger. Vælg derefter Bluetooth-forbindelse og følg trin for at opsætte netværksforbindelsen. På din smartphone skal du aktivere Bluetooth-tethering.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guide.

Apple CarPlay eller Android Auto kan aktiveres ved at tilslutte din mobile enhed til bilens USB-port. På bilens multimedieskærm klikker du på Menuknappen og derefter på CarPlay eller Android Auto.

 

Hvis din Android-enhed kører en ældre version end Android 10, skal du først installere Android Auto-appen.

 

Trådløs Android Auto understøttes fra og med Android 11.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guide.

Kortopdateringer over luften er mulige med de nyeste multimediesystemer, aktiveret i e-Store for de nyeste kompatible modeller.

 

Du kan også manuelt opdatere dit system ved at downloade opdateringer fra My Toyota e-Store, overføre dem til en USB-nøgle og tilslutte den til din bil.

 

For mere information, se venligst vores How-to-guide.

Disse er biler udstyret med Toyota Smart Connect, vores nyeste og mest avancerede multimedie- og tilslutningssystem. Denne enhed understøtter yderligere tilslutningsfunktioner, der giver ekstra komfort og kontrol (f.eks. låse/oplåse døre, tænde havariblink, fjernstyring af klima,...).

 

På nuværende tidspunkt er Toyota Smart Connect kun tilgængelig på nye Yaris og Yaris Cross.

Smart Services består af MyToyota-appen og Multimedia. Hver pakke har sit eget sæt funktioner, der forbedrer førerens sikkerhed og sikrer rettidig ankomst til destinationen.

 

MyToyota-appen giver dig mulighed for at kommunikere med din bil, uanset hvor du er. Afhængigt af hvilken Smart Connect-bil du har, kan du nyde en eller flere af disse funktioner: søge efter parkering på gaden eller udenfor, finde tankstationer, navigere samtidig med at du får realtidsinformation om begivenheder på vejen eller bruge stemmekommandoer til din bil.

 

På nuværende tidspunkt er Smart Services kun tilgængelige på nye Yaris og Yaris Cross.

Smart Services i MyToyota-appen er aktive i 4 år. Toyota dækker omkostningerne til data, der bruges til at levere Smart Services i 4 år. MyToyota-appen vil fungere, selv når Smart Services ikke længere er aktive.

Du kan nemt bruge MyToyota-appen til at scanne QR-koden, der genereres på bilens multimedieenhed, eller alternativt indtaste den manuelt i appen.

Det er ikke muligt, hvis din bil er udstyret med en hovedenhed, der ikke er kompatibel med Toyota Smart Connect.

Toyota Smart Connects højtopløselige 9"" touchscreen er ikke kun mere intuitiv at bruge, men takket være tilsluttet navigation bliver rejserne mere glidende med live trafikopdateringer og fartkamera-advarsler. Og med trådløs smartphone-integration har det aldrig været nemmere at forbinde din telefon og nyde dine yndlingsplaylister.

 

Toyota Smart Connect understøtter også yderligere tilslutningsfunktioner, der giver ekstra komfort og kontrol (f.eks. låse/oplåse døre, tænde havariblink, fjernstyring af klima,...).

 

På nuværende tidspunkt er Toyota Smart Connect kun tilgængelig på nye Yaris og Yaris Cross.

Nej, du kan bruge det eksisterende login og kodeord, som blev brugt til at logge ind i den tidligere app.

Ja, turhistorikken vil være synlig for den samme konto efter aktivering af Connected Services.

Ja, servicehistorikken vil være synlig for den samme konto efter aktivering af Connected Services.

Kontakt venligst en autoriseret forhandler eller tjek informationen på vores lokale Toyota/Lexus-hjemmeside.

For at bruge Connected Services: registrer en konto, tilføj din bil til appen, vælg de tjenester, du ønsker at aktivere, og accepter brugsvilkårene.

Vi er nu i gang med introduktionen af den nye MyToyota-app og dækker derfor gradvist alle modeller i vores program. Du vil blive underrettet, når den nye MyToyota-app er tilgængelig for din bil.

Vi er nu i gang med introduktionen af den nye MyToyota-app og dækker derfor gradvist alle modeller i vores program. Du vil blive underrettet, når den nye MyToyota-app er tilgængelig for din bil. Hvis du har modtaget en notifikation, men stadig ikke kan tilføje din bil til kontoen i den nye app, bedes du kontakte din forhandler eller tage kontakt til os via supportsektionen i appen.

Ja, du kan nu bruge MyToyota-appen til at spore dine bestilte biler.

Når et bil er tilføjet til kontoen, er det ikke længere muligt at bruge den gamle version af MyToyota-appen til den samme bil. Hvis du dog ejer mere end én Toyota, er det stadig muligt at bruge den gamle app til modeller, som endnu ikke er overført til den nye app-version.

Vi er nu i gang med introduktionen af den nye MyToyota-app og dækker derfor gradvist alle modeller i vores program. Hvis du har modtaget en migrationsnotifikation for én eller alle dine biler, kan du tilføje dem til den nye app. Ellers vil du fortsætte med at bruge den nuværende app til de biler, du ikke har flyttet til den nye app.

På et tidspunkt vil den nuværende MyToyota-app blive udfaset. For fortsat at kunne nyde Connected Services anbefaler vi, at du skifter til den nye MyToyota-app. For at undgå afbrydelse af tjenesten bedes du gøre det på et tidspunkt, der passer dig.

 

Overgangen til den nye MyToyota-app er hurtig og nem. Du vil finde alle de gode tjenester, du er vant til, og endnu flere i fremtiden.

Brugsvilkårene i den nye MyToyota-app er blevet let opdateret, derfor bliver du venligst bedt om at acceptere dem igen. Varigheden af dit abonnement er knyttet til garantiperioden og påvirkes derfor ikke af denne migrationsproces.

Vi er nu i gang med introduktionen af den nye MyToyota-app og dækker derfor gradvist alle kunder land for land og model for model. Hvis du endnu ikke har modtaget en notifikation, men allerede nu ønsker at skifte til den nye MyToyota-app, kan du downloade den via app-butikken og begynde din nye app-oplevelse.

PROACE EV-modeller understøttes ikke af den nye MyToyota-app på nuværende tidspunkt. Vi er nu i gang med introduktionen af den nye MyToyota-app og dækker derfor gradvist alle modeller i vores program. Du vil blive underrettet, når den nye MyToyota-app er tilgængelig for din bil.

Den nye funktion er en tilføjelse til vores Cloud Navigation-system, der giver førere af berettigede Toyota-modeller dynamisk, realtidsindhold om nærliggende interessepunkter (POI'er). Denne funktion viser realtidsinformation om restauranter, tankstationer, supermarkeder og mere, så førerne har de mest opdaterede oplysninger til deres rejse.

Med dynamisk, realtidsindhold om interessepunkter (POI) kan du træffe mere informerede beslutninger under din rejse. Uanset om du søger et sted at spise, tanke op eller udforske, holder navigationssystemet dig opdateret med aktuelle oplysninger og tilbud. Dette forbedrer din samlede køreoplevelse ved at hjælpe dig med at opdage nye steder og sikrer, at du er opmærksom på de nyeste tilbud og ændringer i dit nærområde.

Funktionen Tilbud og Smart Stops er tilgængelig for følgende modeller udstyret med Toyota Smart Connect multimediesystem:
  • AYGO X
  • Yaris
  • Yaris Cross

For at vide, om din bil er udstyret med Toyota Smart Connect multimediesystem, henvises til bilens produktionsdato. Tabellen nedenfor hjælper dig med at identificere de berettigede modeller ud fra deres produktionsdato.

 

OPTION 1

 

Modelnavn Produktionsdato for Toyota Smart Connect multimediesystem
AYGO X Fra marts 2022 til november 2023
Yaris Fra april 2022 til december 2023
Yaris Cross Fra juli 2021 til marts 2024

 

OPTION 2

 

Til reference er her startsiden for Toyota Smart Connect multimediesystemet.

For at få fuld glæde af den nye funktion skal den nyeste navigationsversion \[6.1.2] være installeret. Installation af navigationssoftwaren sker automatisk, når du starter din bil.

 

Når du starter bilen, skal du acceptere vilkårene og privatlivspolitikken for at kunne bruge navigation og Smart Services.

 

Til sidst skal du acceptere og aktivere samtykket til Tilbud og Smart Stops i navigationsindstillingerne.

 

Så er du klar – vis blot navigationssystemets funktion, når du er på rejse i din Toyota for at bruge funktionen.

På din multimedieskærm skal du gå til Navigation og derefter til indstillinger øverst til højre på skærmen. Vælg fanen Navigation i indstillingerne og rul ned til 'Kortdata'. Her kan du se versionsnummeret på navigationen øverst på skærmen. Dette nummer skal være lig med [6.1.2] eller højere ([7.1.1,…]).

I navigationssystemets indstillingsmenu under ‘Services’ finder du en mulighed for at slå Tilbud og Smart Stops til eller fra. Du kan enten slå Smart Stops fra, så du ikke længere ser Smart Stops, eller du kan slå Tilbud fra, i hvilket tilfælde du ikke længere vil se Branded Pins, Søgeresultater eller Anbefalinger. Dette giver dig kontrol over det indhold, du ser, så du kan tilpasse din navigation efter dine præferencer. Du kan ændre indstillingerne når som helst.

Tilbudsfunktionen inkluderer Branded Pins: der viser mærkelogotyper på kortet og gør det nemt for dig at udforske dine omgivelser under kørslen; forbedret Søgning, hvor de mest relevante søgeresultater præsenteres for dig; Smart Stops – en anbefaling af nærliggende interessepunkter, som bruger bilens sensordata til at identificere dit/din Toyotas aktuelle behov.

Branded Pins er mærkelogotyper, der vises direkte på kortet og angiver placeringen af interessepunkter (POI'er), hvilket gør det nemmere for dig at finde og navigere til dine foretrukne steder. Når du har parkeret din bil et sikkert sted, kan du klikke på et logo på skærmen for at se detaljesiden – her kan du opdage særlige tilbud, der er tilgængelige på POI'et, og lære, hvordan du kan få fordel af tilbuddet afhængigt af typen af POI (det kan være en QR-kode eller rabatkode, som eventuelt vises på billedet eller i teksten).

Denne funktion sikrer, at førere nemt får adgang til relevante resultater og forbedrer den samlede søgeoplevelse. De mest relevante søgeresultater vises øverst på søgeresultatliste med et dekorativt bånd på kortet og et mærkelogo vist. Klik på de øverste søgeresultater for at se detaljesiden – her kan du opdage særlige tilbud, der er tilgængelige på POI'et, og når du har parkeret sikkert, kan du lære, hvordan du får fordel af tilbuddet afhængigt af typen af POI (det kan være en QR-kode eller rabatkode, som eventuelt vises på billedet eller i teksten).

Funktionen Smart Stops analyserer forskellige faktorer, herunder bilens sensordata, for at anbefale interessante nærliggende interessepunkter (POI) ved at udnytte bilens sensordata til at registrere dit/din Toyotas aktuelle behov. Klik på Smart Stops-kortet på skærmen for at se detaljesiden – her kan du opdage særlige tilbud, der er tilgængelige på POI'et, og når du har parkeret sikkert, kan du lære, hvordan du får fordel af tilbuddet afhængigt af typen af POI (det kan være en QR-kode eller rabatkode, som eventuelt vises på billedet eller i teksten).

Når du har parkeret din bil et sikkert sted, skal du klikke på interessepunktet (POI) for at se detaljesiden – her kan du lære, hvordan du får fordel af tilbuddet afhængigt af typen af POI (det kan være en QR-kode eller rabatkode, som eventuelt vises på billedet eller i teksten). Detaljesiden viser også tilbuddenes gyldighedsperiode. Gyldigheden kan variere fra POI til POI.

Funktionen Smart Stop for lavt brændstofniveau er designet til at give føreren rettidige forslag til nærliggende tankstationer, når brændstofniveauet er lavt. Navigationssystemet bruger realtidsdata om bilens brændstofniveau, tilbagelagt distance og placeringen af tilgængelige tankstationer til intelligent at foreslå, hvor du kan tanke op. Når systemet registrerer en lav brændstofgrænse (tilbageværende kørselsrækkevidde på 140 km eller 70 km), giver det dig anbefalinger til nærliggende tankstationer. Klik på Smart Stops-kortet på skærmen for at se detaljesiden – her kan du opdage særlige tilbud, der er tilgængelige på POI'et, når din bil er sikkert parkeret.

Denne Smart Stop-funktion er designet til at foreslå et interessepunkt (POI), når du har kørt i mere end to timer. Navigationssystemet tager hensyn til faktorer som din køretid, aktuelle placering og præferencer for at anbefale relevante og interessante steder at udforske og holde en pause. Anbefalingerne gives typisk med jævne mellemrum under din rejse for at forbedre din samlede køreoplevelse. Ved at klikke på Smart Stops-kortet på skærmen kommer du til detaljesiden – her kan du opdage særlige tilbud, der er tilgængelige på POI'et, når din bil er parkeret et sikkert sted.

Funktionen med realtids-POI er designet til at være tilgængelig i hele Europa, men den indledende tilgængelighed kan variere fra region til region. Vi udvider løbende dækningen for at sikre en omfattende oplevelse i flere områder. Der er ingen ekstra omkostninger forbundet med tjenesten.

Ja, du har mulighed for at deaktivere funktionen i navigationssystemets indstillinger, hvis du foretrækker ikke at modtage Tilbud eller Smart Stops. Vær tryg ved, at systemet er designet til at prioritere dit privatliv og datasikkerhed. Funktionen tilgår kun nødvendige oplysninger, og databehandlingen overholder vores privatlivspolitik, hvilket sikrer en sikker og gennemsigtig brugeroplevelse. For at lære mere om vores privatlivspraksis, besøg venligst Toyotas privatlivspolitik.

Wallet

Ved at have en wallet i appen kan du gemme flere betalingsmetoder til at købe Toyota-produkter og -tjenester samt betale for abonnementer.

Dine betalingsmetoder gemmes sikkert i et PCI-kompatibelt datacenter leveret af en af vores partnere. Disse metoder vil kun blive brugt til at betale for de produkter og abonnementer, du har valgt.

Kun Visa- og Mastercard-kreditkort understøttes i øjeblikket. Andre betalingsmetoder kan blive tilføjet i fremtiden.

Ja, du kan tilføje flere betalingsmetoder, men kun den primære betalingsmetode vil blive brugt til kommende betalinger.

Du kan til enhver tid fjerne betalingsmetoder, med én undtagelse. Hvis du har et aktivt betalt abonnement, skal du have mindst én betalingsmetode registreret. Hvis du ønsker at fjerne alle betalingsmetoder, skal du først opsige dit abonnement.

Når et kreditkort er tilføjet, kan du ikke ændre andre oplysninger knyttet til det. Hvis du skal foretage ændringer, såsom opdatering af udløbsdato, skal du tilføje et nyt kort med de korrekte oplysninger og derefter fjerne kortet med de forkerte oplysninger.

Betalingsmetoder gemmes hos vores PCI-kompatible betalingsserviceudbyder.

Ja, du kan ændre den primære/standard betalingsmetode når som helst.

Dette er en engangs sikker validering, der kræves ved tilføjelse af et nyt kort.

Der er flere grunde til, at tilføjelse af en betalingsmetode kan mislykkes. Det kan skyldes et blokeret kort eller manglende overholdelse af 3DS-sikkerhedskrav. Hvis det fortsat ikke lykkes efter flere forsøg, bedes du kontakte dit lokale Toyota kundecenter.

Det er vigtigt at kontakte din bank eller kortudsteder i sådanne situationer. For at undgå betalingsproblemer med Toyota-appen bør du tilføje et nyt kort eller vælge en alternativ primær betalingsmetode så hurtigt som muligt.

For at undgå manglende betalinger, bedes du tilføje et nyt primært betalingskort til din wallet eller indstille et nyt som det primære. Vi anbefaler at slette det udløbne kort.

Det primære kort bruges altid som standard. For eksempel vil alle dine abonnementsbetalinger blive trukket fra det primære kort. De øvrige kort kan gemmes i din wallet, men vil ikke blive brugt, medmindre du gør et af dem til det primære kort.

Du vil kun se betalingsmetode-skærmen, hvis din konto/bil er berettiget til betalinger via appen. Berettigelsen afhænger af app-versionen, bilmodellen og din placering.

Abonnementsproces

Vi tilbyder kunderne en række abonnementstjenester til både deres bil og appen. Flere af disse tjenester er inkluderet i Standard-abonnementspakken. Dog kræver visse Connected Services som Cloud Navigation, Remote Climate Control og Låsning/Oplåsning af døre, at du tegner et betalt abonnement, når prøveperioden udløber. Toyota tilbyder forskellige abonnementsmuligheder og pakker for at imødekomme dine specifikke behov.

Hvis dine prøveperioder for Connected Services er ved at udløbe, kan du fortsætte med at nyde dem ved at vælge en af vores abonnementsplaner. Med månedlige, årlige eller hvert 4. år faktureringsmuligheder kan du vælge den abonnementsplan, der passer bedst til dig!

Ja, for nogle abonnementer.

 

Flere funktioner og tjenester, som Toyota tilbyder, kræver, at du har en gyldig betalingsmetode tilføjet til din wallet, og at du tilmelder dig en plan, der passer bedst til dine behov. Derudover er visse abonnementer gratis i en begrænset periode, når du køber din bil, men vil kræve betaling, når den gratis periode udløber.

Du kan betale med en af de betalingsmetoder, der er tilføjet til din wallet. Indtil videre accepteres kun Visa- og Mastercard-kreditkort.

Tjek venligst dit abonnements gratis prøveperiodes varighed. De betalte muligheder omfatter månedlige, årlige eller betalinger hvert fjerde år.

Din betaling afhænger af den tjeneste eller funktion, du ønsker, og om du vælger en månedlig, årlig eller hvert 4. år tarif. Tjek venligst alle muligheder, når du gennemgår hvert abonnement individuelt.

 

Prisen kan også variere fra land til land.

Når du tilmelder dig et betalt abonnement, får du en gratis prøveperiode på en måned, forudsat at du indtaster en betalingsmetode. Dette tilbud kan kun bruges én gang per abonnementspakke. Hvis du benytter prøveperioden og derefter afmelder dit abonnement, skal du betale fra første dag næste gang, du tilmelder dig.

Når du tilmelder dig et betalt abonnement, får du en gratis prøveperiode på en måned, forudsat at du indtaster en betalingsmetode. Dette tilbud kan kun bruges én gang per abonnementspakke. Hvis du benytter prøveperioden og derefter afmelder dit abonnement, skal du betale fra første dag næste gang, du tilmelder dig.

Denne prøveperiode på en måned kan kun bruges én gang. Hvis du allerede har benyttet en prøveperiode, er du ikke berettiget til en ny. Hvis du aldrig har abonneret før, men ikke kan se prøveperiode-muligheden, bedes du kontakte dit lokale kundecenter for hjælp.

14-dages fortrydelsesret gælder fra den dag, du aktiverer dit abonnement. Hvis du er berettiget til en prøveperiode, er der intet at bekymre sig om, da du har en måned til at afmelde uden omkostninger.

 

Når prøveperioden er afsluttet, og den første betaling er gennemført, gælder 14-dages fortrydelsesret ikke længere, og der er ingen refusion muligt.

 

Hvis du ikke er berettiget til prøveperioden og foretager den første betaling, har du 14 dage til at afmelde for at få fuld refusion. Din 14-dages fortrydelsesret kan kun benyttes én gang.

Hvis du er berettiget til prøveperioden, vil den første betaling finde sted præcis en måned efter aktiveringsdatoen.

 

For månedlig tilmelding vil du blive opkrævet den samme dag hver måned. For eksempel, hvis din aktiveringsdato er den 10. januar, vil din første betaling finde sted den 10. februar, den næste den 10. marts osv.

 

For årlig tilmelding vil du blive opkrævet den samme dato hvert år. For eksempel, hvis din aktiveringsdato er den 10. januar 2024, vil din første betaling finde sted den 10. februar 2024, og den næste den 10. februar 2025.

 

For tilmelding hvert fjerde år vil du blive opkrævet den samme dato hvert fjerde år. For eksempel, hvis din aktiveringsdato er den 10. januar 2024, vil din første betaling finde sted den 10. februar 2024, og den næste den 10. februar 2028.

 

Hvis du vælger det, kan vi sende dig notifikationer inden hver betaling for årlig og hvert fjerde års tilmelding.

Vi har brug for en faktureringsadresse til din faktura, som sendes efter hver betaling eller refusion. Når du tilføjer et nyt kort, skal den tilhørende faktureringsadresse angives. Denne adresse bruges til sikkerhedsformål (3DS-validering).

Ja, du kan annullere dine abonnementer når som helst.

Refusionspolitikken varierer fra sag til sag. For at lære mere om refusioner, se venligst afsnittet om refusion.

Nej, automatisk fornyelse er altid standard.

Desværre er dit abonnement kun gyldigt for det specifikke bil, som du har tilmeldt.

Du kan aktivere et abonnement for ét bil ad gangen. Når en tjeneste er aktiveret fra Connected Services-centret, vil den gælde for det aktuelt valgte bil i 'Min Garage'.

Nej, der kan kun være én hovedbruger og dermed én abonnent pr. bil. Abonnementer kan ikke deles med andre.

Den tidligere ejer skal fjerne bilen fra deres konto for at give den nye ejer mulighed for at abonnere på tjenester for bilen. Hvis dette ikke er muligt, kan den nye ejer kontakte forhandleren, som kan hjælpe med at annullere den tidligere brugers abonnementer.

Kontakt venligst dit lokale kundecenter for hjælp.

For at abonnere på en Connected Service i MyToyota-appen skal du følge nedenstående trin:

 

  1. Gå til Connected Services-centret og vælg den tjeneste, du er interesseret i
  2. Vælg din abonnementsplan – månedligt, årligt eller hvert 4. år
  3. Gå til kassen, og indtast din faktureringsadresse og dine betalingsoplysninger. Du skal have en faktureringsadresse og en gyldig betalingsmetode i din wallet
  4. Gennemse dit køb i oversigten, og aktivér tjenesten, hvis du er klar
  5. Hvis du er berettiget til en prøveperiode, bliver du ikke opkrævet endnu, men du kan se forfaldsdatoen for din første betaling. Hvis du allerede har brugt en prøveperiode, bliver du opkrævet på dette tidspunkt, og der sendes en faktura til din e-mail.

Ikke uden først at annullere en eksisterende plan. Når det nuværende abonnement er afsluttet, kan du vælge en anden tilmeldingstype.

Du kan opdatere din betalingsmetode ved at tilføje et nyt kreditkort til din wallet og sætte det som hovedkort. På denne måde vil dine abonnementer blive trukket fra det nye kort.

Ja, din betalingsmetode kan bruges til at betale for flere abonnementer i flere biler.

Berettigelse af bil afhænger af flere faktorer såsom bilmodel, multimedieenhed, konto, land og købsdato.

En påmindelses-e-mail sendes til dig et par dage før slutningen af din abonnementsperiode, hvor du bliver underrettet om at opdatere dine betalingsoplysninger for fornyelse. Hvis du ønsker at ophøre dit abonnement, skal du annullere det før abonnementsudløbsdatoen.

Abonnementet kan annulleres ved at gå til Connected Service Centre i MyToyota-appen og vælge den tjeneste, du ønsker at annullere. I tilfælde af problemer med appen kan kunden kontakte os direkte for yderligere support når som helst.

Abonnementerne kan ses ved at gå til Connected Service Centre i MyToyota-appen.

Betalinger og Fakturaer

Nej, du skal kun godkende abonnementsbetalinger én gang ved kassen. Betalingerne bliver derefter trukket automatisk.

Dine fakturaer findes i din e-mail. Hvis du har misplaceret dem, bedes du kontakte dit lokale kundecenter for at anmode om en ny kopi.

Hvis du har mistet dine fakturaer, bedes du kontakte dit lokale kundecenter for at få nye kopier. Du kan også finde alle dine fakturaer i din e-mail.

I tilfælde af at en betaling mislykkes, vil vi straks underrette dig og foretage et nyt forsøg dagen efter. Hvis betalingen stadig mislykkes, vil vi foretage ét sidste forsøg dagen derpå. Hvis disse forsøg ikke lykkes, vil abonnementet automatisk blive annulleret, og du vil modtage en meddelelse om annulleringen.

MyToyota-appen vil underrette dig, når dit nuværende kort udløber. Du skal tilføje et nyt kort, inden det primære udløber, da manglende opdatering kan medføre betalingsfejl.

Betalingen af din kreditkortregning er en aftale mellem dig og kortudstederen. Så længe betalingen er autoriseret, forbliver dit abonnement aktivt.

Tjek venligst dit abonnements pris og det opkrævede beløb. Hvis du bemærker uoverensstemmelser, bedes du kontakte dit lokale Toyota-kundecenter.

Vi indsamler altid betalingerne på forfaldsdatoen. Hvis du opdager, at du ikke er blevet opkrævet, skal du først sikre dig, at der ikke er problemer med dit kort. Tjek også, om du har modtaget nogen e-mail eller notifikation om betalingsfejl fra os. Hvis der ikke er problemer fra din side, og du ikke har modtaget nogen meddelelse fra os, kan der være en forsinkelse i vores systemer, i hvilket tilfælde vi snart vil forsøge igen. Hvis betalingen dog aldrig gennemføres, bedes du kontakte dit lokale kundecenter for yderligere hjælp.

Kontakt venligst din lokale kundesupport.

Ja, hvis du får refunderet, vil du modtage en faktura, der viser detaljerne.

Ja, der sendes en faktura efter hver transaktion til den e-mailadresse, der er knyttet til din MyToyota-konto.

Det afhænger af dine tilmeldingsmuligheder. Se venligst abonnements-FAQ for mere information.

Refusioner

Bemærk venligst følgende vedrørende vores tilmeldings- og refusionspolitik:

 

  • Ved månedlig tilmelding gives der ingen refusion ved aflysning. Dog fornyes dit abonnement ikke automatisk ved periodens afslutning.
  • Ved årlig eller 4-årig tilmelding er du berettiget til en pro-rata refusion beregnet i måneder.
  • Uanset tilmeldingstype vil du modtage fuld refusion, hvis du annullerer inden for 14 dage efter tilmelding (og du ikke har en prøveperiode).
  • Du er kun berettiget til en 14-dages refusion én gang. For yderligere oplysninger henvises til vores brugsvilkår.

Du vil få en pro-rata refusion.

 

  • Eksempel ved årlig tilmelding:

 

Prøveperioden startede den 10. januar, første betaling forfalder den 10. februar, og annulleringen skete den 30. maj. Derfor har du brugt tjenesten i mere end 3 måneder, så vi betragter det som 4 måneder. Som følge heraf vil du blive refunderet for de resterende 8 måneder.

 

  • Eksempel ved 4-årig tilmelding:

 

Prøveperioden startede den 10. januar 2024, første betaling forfalder den 10. februar 2024, og annulleringen skete den 30. maj 2025. Derfor har du brugt tjenesten i mere end 15 måneder, så vi betragter det som 16 måneder. Som følge heraf vil du blive refunderet for de resterende 32 måneder.

Nej. På grund af europæiske regler (lovgivning mod hvidvaskning af penge) kan du kun få refunderet til det samme kort, som du brugte ved den oprindelige betaling. Vi sender altid en refusionsanmodning til det oprindelige kort. I tilfælde hvor kortet måske er blokeret, udløbet eller ændret, bør din kortudsteder kunne refundere pengene til dig via et nyt kort eller direkte til din bankkonto. Toyota er ikke involveret i denne proces. I undtagelsestilfælde, hvor en refusion mislykkes, vil den udstedende bank underrette os, og Toyota vil kontakte dig for at anmode om yderligere oplysninger, så refusionen kan behandles.

Refusioner kan tage op til en uge, før de vises på dit kreditkortudtog eller din bankkonto. Hvis du ikke modtager din refusion efter denne tid, bedes du kontakte dit lokale kundecenter.

Venligst dobbelttjek brugsvilkårene. Hvis du kan bekræfte, at der er en fejl, bedes du kontakte dit lokale kundecenter.

Du vil modtage en faktura med detaljer om dine refusioner.

Ja. Du vil modtage fuld refusion.

 

14-dages fortrydelsesperioden starter fra den dag, dit abonnement aktiveres, ikke fra den første betaling.

 

Dette gælder kun, hvis du ikke er berettiget til 1-måneds prøveperiode og skal betale fra dag ét. Bemærk venligst, at du kun kan modtage 14-dages refusion én gang.

Hvis du er berettiget til refusion, beregner vi automatisk beløbet baseret på dit forbrug og sender en faktura med detaljer om det samlede refusionsbeløb samt tidspunktet for, hvornår du modtager pengene.

Efter du har annulleret dit abonnement, vil vi straks anmode om, at refusionen bliver behandlet. På grund af behandlingstid hos kortudstederen eller banken kan det dog tage nogle dage, før beløbet vises på dit kreditkort- eller kontoudtog. Hvis du ikke har modtaget refusionen efter cirka en uge, bedes du kontakte dit lokale kundecenter.

Nej, vores refusionspolitik i brugsvilkårene angiver, at du vil modtage det fulde refunderbare beløb (inklusive gebyrer/moms).

Sikkerhed & Privatliv

Når du tilføjer en ny betalingsmetode i MyToyota-appen, sendes oplysningerne direkte til vores partner, som er i overensstemmelse med Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). De er ansvarlige for at opbevare dine data sikkert. Når oplysningerne er gemt, vil du kun kunne se visse detaljer om din betalingsmetode, såsom de sidste fire cifre. Toyotas systemer samt deres medarbejdere/agenter har ikke adgang til de fulde betalingsoplysninger og kan ikke læse dem.

Ja, alle dine personlige data opbevares og behandles i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.

Vores databaser er krypterede og sikre, og alle vores systemer har adgangskontrolmekanismer for at sikre beskyttelsen af dine data. Derudover er datatransmission mellem vores systemer krypteret for at give et ekstra lag af sikkerhed.

 

Vi behandler betalingsrelaterede data i overensstemmelse med Payment Card Industry Data Security Standard, som er et sæt retningslinjer designet til at beskytte kortindehaverinformation.

 

For persondata følger vi sikkerhedsprincipperne i EU's generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) for at beskytte dine personlige oplysninger og opretholde dit privatliv.

Ja. Toyota følger de strenge PCI Compliance-regler ved håndtering af finansielle oplysninger.

Betalingsoplysningerne opbevares sikkert af vores PCI-kompatible partner, Pay-D GmbH. De benytter databehandlere til at håndtere transaktionerne. Ingen andre partnere eller enheder har adgang til dine finansielle data. For mere information, se venligst vores privatlivspolitik.

Notifikationer

For årlige og 4-årige abonnementer vil du modtage en notifikation via email før den automatiske fornyelse.

Nogle notifikationer kan tilpasses, mens andre er obligatoriske (som betalingsfejl). Push-notifikationer kan deaktiveres via dine telefonindstillinger når som helst.

Ja, du vil modtage notifikationer i appen og via email ved mislykkede betalinger.

Nej, der er i øjeblikket ingen mulighed for at deaktivere notifikationer, men denne funktion kan blive tilføjet i fremtiden.

Alle typer notifikationer kan forekomme, afhængigt af notifikationens art og vigtighed.

Kompatibilitet & Enheder

Enhedskravene er de samme for appen.

I øjeblikket kan du ikke overføre et abonnement fra et bil til et andet. Du skal først fjerne ethvert aktivt abonnement fra et bil, hvilket også annullerer eventuelle tilknyttede abonnementer. Efter fjernelsen kan du tilføje et nyt bil og aktivere et nyt abonnement for det.

Log blot ind på din Toyota-konto på den nye telefon. Du vil derefter kunne se og administrere dine eksisterende abonnementer som normalt.

Hvis du beslutter dig for at annullere dit betalte abonnement, vil der blive sat en dato for deaktivering af tjenesten, afhængigt af dit abonnementsvalg. Afhængigt af abonnementspakken og tidspunktet for annulleringen kan du også være berettiget til refusion. For mere information henvises til brugsvilkårene.

Alle abonnementer, inklusive betalte abonnementer, vil blive annulleret, når bilen fjernes fra appen.

Fejlfinding

Ja. Tjek venligst de oplysninger, du har modtaget fra din forhandler. Dine lokale kundecenter-kanaler bør være tilgængelige der.

Der kan være mange mulige årsager til dette. Vi anbefaler først at kontrollere, at dit nuværende kort er gyldigt og har tilstrækkelig saldo. Hvis fejlen fortsætter, kontakt venligst dit lokale kundecenter.

Der kan være forskellige årsager til, at du oplever problemer med tjenesten. Det kan skyldes forsinkelse i aktivering af abonnementet, eller tjenesten, du forsøger at få adgang til, kan være midlertidigt utilgængelig eller under vedligeholdelse. Hvis du oplever problemer, anbefaler vi, at du kontakter dit lokale kundecenter.

Forskellige situationer kan gøre, at dine fjernbetjeningstjenester ikke fungerer. Lad os prøve at liste de mest almindelige:

 

  • Din bil understøtter muligvis ikke nogle eller alle fjernbetjeningstjenester. Kontakt venligst din forhandler for at få klarhed.
  • Du har måske ikke abonneret på fjernbetjeningstjenesterne.
  • Hvis du ikke har brugt din bil i mere end 9 dage, kan bilen være gået i dvaletilstand for at beskytte batteriets levetid. Gå venligst hen til bilen og start motoren.
  • Sørg for, at alle forudsætninger er opfyldt: alle døre er lukkede, motorhjelmen er lukket, og smartnøglen ikke er inde i bilen.
  • Har du en plug-in hybrid eller en fuldelektrisk bil, og fjernbetjent klimastyring starter ikke? Dit EV-batteri kan være under 30 % eller 20 % (afhængigt af modellen). I så fald skal du oplade batteriet.
  • Har du en plug-in hybrid, og fjernbetjent klimastyring starter ikke? Hvis udetemperaturen er under -10°C, vil fjernbetjent klimastyring ikke fungere.

Da du fortsætter med en eksisterende service, vil du have den samme resterende tid som i den gamle app. For eksempel, hvis din service i den gamle app var aktiv i et år, og du havde service til rådighed i yderligere fem år, vil de samme fem år være tilgængelige for dig i den nye app.

Connected Services og Connected Navigation er tilgængelige i en periode på seks år fra den oprindelige aktivering.

For at aktivere tjenester skal du sikre dig:

 

1. at du kører din bil på flere ture, hver varer cirka 20 minutter

2. at du har slået privatlivstilstand fra på bilens multimedieskærm

3. at din bil befinder sig i et område med god mobildækning

 

Bemærk venligst, at aktivering nogle gange kan tage op til 24 timer.

EU’s dataforordning (forordning (EU) 2023/2854) er en forordning, der sikrer fair adgang til og brug af data, som genereres af tilsluttede produkter og relaterede tjenester. I en bilkontekst omfatter dette:

 

• Tilsluttede biler (biler, varevogne, lastbiler med telematikkapacitet)

• Smarte hjemmeladere (ladestationer til elbiler)

• Relaterede tjenester som mobilapps til fjernstyring af biler eller styring af opladning

• bilsdata: Data genereret af bilets drift og ydeevne, opdelt i følgende kategorier.

 o Positionsdata:

  - Geolokationsoplysninger (f.eks. bilets position (længde- og breddegrad), planlagt destination, rejser, kørselsretning) på præcise tidspunkter.

  - Rejseoplysninger (f.eks. seneste destinationer, foretrukne destinationer).

 o Telematikdata:

  - Kørselsadfærd (f.eks. kørselslogger, hastighed, acceleration og opbremsningshastighed).

  - Tekniske bilsdata (f.eks. kilometertal, brændstofforbrug, advarsler) og diagnosticeringsdata (f.eks. systemfejl og advarselslamper).

 

• Hjemmeladerdata: Data genereret ved brug af hjemmeladere, opdelt i følgende kategorier.

 o Opladningssessioner: Oplysninger om hver opladningssession, herunder start- og sluttidspunkt, varighed og forbrugt energi.

 o Energiforbrugsdata: Detaljerede registreringer af den mængde elektricitet, der er brugt under opladning, ofte opdelt i tidsintervaller.

 o Opladningseffektivitet: Data om opladningsprocessens effektivitet, herunder eventuelle tab under opladningen.

 o Enhedsstatus: Statusopdateringer i realtid for hjemmeladeren, såsom driftsstatus, fejlkoder og vedligeholdelsesadvarsler.

 

• Data fra relaterede tjenester: Data, der repræsenterer dine interaktioner med vores tjenester, herunder navigationshistorik, styring af bil og/eller hjemmelader.

 

• Metadata: Data, der er nødvendige for at fortolke ovenstående kategorier, såsom beskrivelser, tidsstempler, placering og måleenheder.

EU’s dataforordning giver betydelige rettigheder til brugere af tilsluttede produkter. Disse rettigheder er designet til at give dig større kontrol, gennemsigtighed og fleksibilitet over, hvordan dine data tilgås og bruges.

 

Mere specifikt:

 

Ret til at se og modtage data

Du har ret til at få adgang til og modtage de data, der genereres af dit tilsluttede produkt og dets tilknyttede digitale tjenester. Dette omfatter:

• Realtids- og historiske data såsom position, brændstofforbrug, dæktryk, motordiagnose og kørselsadfærd.

• Både personlige og ikke-personlige data, afhængigt af brugskonteksten (f.eks. individuel fører vs. flådeoperatør).

• Data skal leveres i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, gratis.

 

Denne rettighed sikrer, at du kan forstå, hvilke data der indsamles, hvordan de bruges, og at du kan hente dem til egne formål — f.eks. analyse, videresalg eller skift af tjenesteudbyder.

 

Ret til at dele data med tredjepart

Du har også ret til at instruere bilsproducenten (eller andre dataindehavere) om at dele dine data med en tredjepart efter eget valg. Dette kan være:

• Uafhængige værksteder eller serviceudbydere til diagnosticering og vedligeholdelse.

• Forsikringsselskaber til brug-baserede forsikringspolicer.

• Flådestyringsplatforme til optimering af logistik.

• Digitale tjenesteudbydere, der tilbyder apps eller værktøjer, som forbedrer din køreoplevelse.

 

Producenter er juridisk forpligtet til at stille disse data til rådighed for den tredjepart, du udpeger, på fair, rimelige og ikke-diskriminerende vilkår. Dette fremmer konkurrence og innovation og forhindrer, at du låses fast til én tjenesteudbyder.

 

Gennemsigtighed og adgang som standard

Producenter skal sikre, at:

• Du tydeligt informeres om, hvilke data der indsamles, hvordan de bruges, og hvilke rettigheder du har.

• biler, hjemmeladere og tjenester er designet med “adgang som standard”, hvilket betyder, at data skal være let og sikkert tilgængelige for dig og de tredjepart, du vælger.

 

Eksempler:

• Uafhængig vedligeholdelse: Du ønsker at bruge et lokalt værksted i stedet for Toyotas servicecenter. Du kan anmode om, at dit bils diagnose- og vedligeholdelsesdata deles direkte med værkstedet, så de kan udføre reparationer uden at skulle bruge proprietære værktøjer eller data.

• Forsikring: Du vælger en brug-baseret forsikringspolice. Du kan give dit forsikringsselskab tilladelse til at modtage kørselsadfærdsdata (f.eks. hastighed, bremsmønstre) direkte fra dit bil for at beregne en personlig præmie.

• Flådestyring: Som flådeoperatør kan du få adgang til realtidsdata fra alle biler i din flåde og dele dem med en tredjeparts logistikplatform for at optimere ruter, overvåge brændstofeffektivitet og planlægge vedligeholdelse.

• Optimering af energiforbrug: Et tredjeparts energistyringsfirma kan kombinere data fra en tilsluttet hjemmelader med andre tilsluttede energiforbrugende enheder og levere rapporter og forslag til at optimere opladningstidspunkter, reducere elomkostninger og forbedre energieffektiviteten baseret på realtids-netforhold og brugerpræferencer.

1. Toyota Kundeportal (Data Sharing Platform)

   Gennem Toyota Kundeportal kan du:

   • Se og downloade bils- og hjemmeladerdata såsom rejsehistorik, brændstofforbrug, vedligeholdelsesoptegnelser, opladningsoptegnelser og systemadvarsler.

   • Give adgang til tredjepart som forsikringsselskaber, værksteder eller flådeadministratorer.

   • Overvåge dit bils ydeevne og modtage proaktive servicebeskeder.

   • Bemærk, at du skal have en konto på Kundeportalen for at kunne bruge Data Sharing Platform.

 

Denne platform er designet til at sikre gennemsigtighed, nem adgang og overholdelse af EU’s dataforordnings krav om “adgang som standard”.

 

2. bilsinterface og On-Board Diagnostics (OBD)-port

   Dit bil er udstyret med en OBD-port, der giver mulighed for:

   • Direkte adgang til realtidsdiagnosedata (f.eks. motorydelse, fejlkoder).

   • Brug af tredjeparts OBD-værktøjer og apps til selvstændigt at hente og analysere data.

   • Understøttelse af, at uafhængige serviceudbydere kan udføre diagnosticering og reparationer uden at være afhængige af proprietære systemer.

 

Dette sikrer, at du — eller en serviceudbyder, du vælger — kan få adgang til væsentlige bilsdata uden begrænsninger.

 

3. MyToyota App (Companion Mobile App)

   MyToyota-appen tilbyder en mobilvenlig måde at:

   • Få adgang til dine bils- og hjemmeladerdata når som helst og hvor som helst.

   • Modtage realtidsadvarsler, spore din kørselsadfærd og overvåge bilets tilstand.

 

Appen supplerer kundeportalen og OBD-interfacet og giver dig fuld kontrol over dine data i et praktisk og brugervenligt format.

Gennem Data Sharing Platform i Toyota Kundeportal kan du give adgang til tredjepart som forsikringsselskaber, værksteder eller flådeadministratorer.

Denne platform er designet til at sikre gennemsigtighed, nem adgang og overholdelse af EU’s dataforordnings krav om “adgang som standard”.

Ingen omkostninger for personlig adgang. Der kan opkræves et rimeligt gebyr hos tredjepart, der får adgang til dine data.

For at understøtte gennemsigtighed og overholdelse af EU’s dataforordning tilbyder Toyota et omfattende datakatalog, der beskriver de typer data, som genereres af tilsluttede biler, og som er tilgængelige for adgang eller deling.

 

Du kan finde den fulde liste over tilgængelige data — herunder tekniske data, brugsdata og diagnosticeringsdata — via Toyota Data Sharing Platform, tilgængelig på: https://eda.toyota-europe.com

Kataloget indeholder:

• Beskrivelser af hver datatype, herunder format, frekvens og kilde (f.eks. GPS, sensorer, ECU’er).

• Datakategorier såsom:

 • bilens sundhed og diagnosticering

 • Kørselsadfærd og brug

 • Positions- og rejseoplysninger

 • Miljø- og sensordata

 • Hjemmeladerdata

 

Dette katalog hjælper brugere og tredjeparts serviceudbydere med at forstå, hvilke data der er tilgængelige — og sikrer retfærdig, informeret og sikker brug af data.

Du kan få adgang til bil- eller hjemmeladerdata (på vegne af produktbrugeren):

Eksempler:

  • Udføre fjern­diagnosticering før en serviceaftale
  • Tilbyde prædiktiv vedligeholdelse (f.eks. give besked, når bilets komponenter er slidte)
  • Yde opladningssupport (f.eks. programmere hjemmeladere til at starte opladning, når elpriserne er lave)

Dine forpligtelser er defineret i de relevante brugsbetingelser, som du får udleveret, når du registrerer en konto og indsender en anmodning om onboarding.

Ja, forudsat at produktbrugeren har indsendt en anmodning. Eksempler:

  • Et forsikringsselskab får adgang til kørselsadfærdsdata for at tilbyde en “betal som du kører”-forsikring
  • En flådeadministrator henter opladningslogfiler fra hjemmeladere for at optimere energiforbruget
  • En mobilitetsapp bruger bilets position og låsestatus til at muliggøre delebilsordning

Via:

  • API’er (f.eks. RESTful API’er til realtids-bilstelemetri)
  • Data Sharing Platform. Du kan få adgang til platformen via [https://eda.toyota-europe.com/](https://eda.toyota-europe.com/)
  • Standardformater (f.eks. JSON, CSV)

Toyota Motor Europe (TME) sikrer, at data beskyttes gennem robuste tekniske og organisatoriske foranstaltninger i overensstemmelse med lovmæssige og regulatoriske krav.

 

  • Sikkerhedsstyring: Virksomhedsdækkende politikker og dedikerede teams, der styrer og overvåger informationssikkerhed og databeskyttelse.
  • Sårbarheds- og patchhåndtering: Regelmæssige opdateringer og tredjepartsvurderinger for at identificere og udbedre sikkerhedssvagheder.
  • System- og netværkssikkerhed: Anvendelse af kryptering, antivirus, adgangskontrol og monitorering til beskyttelse af IT-infrastrukturen.
  • Cloud- og bilssikkerhed: Specialiserede kontrolforanstaltninger for cloudmiljøer og bilssystemer, i overensstemmelse med internationale standarder (f.eks. ISO 21434, UNR155).
  • Hændelsesrespons: Strukturerede processer til at opdage, rapportere og håndtere sikkerheds- og databeskyttelseshændelser.
  • Overholdelse af databeskyttelseslovgivning: Overholdelse af GDPR, herunder registreredes rettigheder og kontrol af leverandørers overholdelse.
  • Uddannelse og bevidsthed: Løbende uddannelse af medarbejdere i ansvar for databeskyttelse.
  • Fortrolighed og adgangskontrol: Strenge retningslinjer for håndtering af følsomme oplysninger og begrænsning af adgang efter rolle.
  • Risikostyring: Regelmæssige risikovurderinger og planlægning af tiltag til afhjælpning af databeskyttelsesrisici.

Hvis kravene i vilkår og betingelser ikke opfyldes, kan Toyota nægte adgang til data. I så fald kan du indgive en klage via din forhandler eller gennem MyToyota-appen eller -websitet, hvorefter en autoriseret repræsentant vil håndtere din sag.

Nogle bilmodeller har en Uheldsassistent-funktion, der automatisk registrerer potentielle skader på dit bil under kørsel, herunder uheld.

Uheldsassistenten aktiveres automatisk som en del af dit abonnement på Standardtjenester for understøttede biler, så der er ikke behov for manuel aktivering.

Funktionen Uheldsassistent lærer hele tiden for bedre at kunne registrere reelle uheld. Nogle gange kan den markere hændelser, der ikke er uheld, såsom pludselig acceleration, hård opbremsning eller kørsel over et stort bump.

Uheldsassistenten fungerer kun, mens dit bil er i drift. Når dit bil er parkeret og slukket, overvåger systemet ikke aktivt for skader eller hændelser. Eventuelle skader, der opstår, mens bilet er parkeret, vil derfor desværre ikke blive registreret af systemet.

Der kan forekomme forsinkelser i visningen af hændelser, især hvis bilet ikke har haft en stabil internetforbindelse til at sende data. Alvorlige uheld, hvor airbaggen udløses, kan også tage længere tid at behandle og sende som advarsler. Det er også muligt, at visse typer sammenstød ikke registreres af systemet.

Når et uheld registreres, indsamler systemet blandt andet følgende data:

 

  • Tid og dato for hændelsen
  • bilets hastighed på tidspunktet for kollisionen
  • Retning og alvorlighedsgrad af kollisionen
  • GPS-position

 

Disse data hjælper med at vurdere uheldet og understøtte yderligere analyse.

Uheldsmeddelelser sendes til vores systemer. Hvis du har givet samtykke til “tilsluttet bilsassistent”, kan dine oplysninger deles med forhandlere i vores netværk, så de kan kontakte dig for at hjælpe med at arrangere reparationer.

Uheldsassistenten er en integreret del af abonnementet på Standardtjenester og er designet som en central sikkerhedsfunktion. Deling af dine uheldsoplysninger med forhandlere i vores netværk er dog udelukkende baseret på dit samtykke. Du kan vælge ikke at give samtykke til behandling eller deling af dine uheldsoplysninger med forhandlere. Hvis du helt ønsker at deaktivere Uheldsassistenten, er den eneste mulighed at opsige abonnementet på Standardtjenester.

Nej, Uheldsassistenten kontakter ikke direkte redningstjenesterne. Den sender oplysninger til vores system, hvilket kan føre til opfølgende handlinger, såsom et opkald fra din forhandler for at arrangere reparation. Ring altid selv til redningstjenester, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp.

Det er vigtigt at bemærke, at deling af uheldsdata til forsikrings- eller juridiske formål ikke sker automatisk – det er helt op til dig. Hvis du ønsker det, kan du manuelt generere og downloade en rapport, der indeholder uheldsdata og eventuelle fotos, du har uploadet, som du derefter kan dele med tredjepart såsom forsikringsselskaber eller juridiske repræsentanter.