1. Om Toyota
  2. Til glæde for alle
  3. Toyotas vision og filosofi
  4. The Toyota Way

The Toyota Way

Vores arbejde i dag danner gundlaget for i morgen
The Toyota Way bruger vores grundlæggende principper til at definere måden vi arbejder på i alle vores afdelinger verden over. Bilindustrien oplever en kæmpe transformation i disse år. Tidligere overgik Toyota fra væveproducent til bilproducent. Nu genopfinder vi os selv som mobilitetsvirksomhed.
  • The Toyota Way


    The Toyota Way er grundlaget for vores virksomhedskultur. For at kunne navigere gennem det ukendte og blive en mobilitetsvirksomhed, omfavner vi vores kerneprincipper, værdier, mission og vision, så vi kan lægge et stærkt fundament for fremtiden.

    Vi vil fortsætte med at udvikle The Toyota Way, så vi forbliver effektive og nytænkende i en verden i konstant forandring. Og vi vil løbende kontrollere, hvordan vi kan forbedre vores virksomhed og vores produkter.

Hos Toyota er det vigtigt, hvordan vi ... 

  • Behandler andre med respekt

    Vi stræber efter at holde vores kunders og interessenters perspektiver i centrum for vores indsats hver dag. Når vi sætter os i andres sted, går vi ud over det sædvanlige.

  • Arbejder med integritet

    Vi overvejer altid, hvor dagens arbejde skal føre os hen, og hvordan det påvirker dem omkring os. Vi skaber en vej til vores mål med integritet og ærlighed.

  • Er nysgerrige

    Vi forsøger at have en personlig interesse og nysgerrighed i alt – og vi stiller spørgsmål til mekanikken bag fænomenet. Det er med til at skabe nye ideer.

  • Observer og bliver bedre

    Mennesker sanser ting instinktivt på måder, som maskiner ikke kan. Vi samler core data med, mens vi observerer, føler og fortolker situationen gennem Genchi Genbutsu* for hurtigt at opdage de mest kreative og bedste løsninger.

  • Forbedrer os hver dag

    Vi forsøger at imødekomme vores kunders skiftende behov ved at tage ejerskab overfor vores færdigheder og hele tiden forbedre os i alt, hvad vi foretager os. 

  • Fortsætter jagten på udvikling

    Vi tror på menneskers naturlige evne til at forbedre ting. Enhver forbedring, uanset størrelse, er værdifuld. Ved at opmuntre til både trinvis og banebrydende innovativ tænkning, forsøger vi at udvikle os med Kaizen* og aldrig acceptere status quo.

  • Skaber plads til at vokse

    For at skabe plads til at vokse, sørger vi for at fokusere på det væsentlige, eliminere spild og forvalte vores ressourcer omhyggeligt. Dette er grundlaget for agilitet og dyrkning af nye ideer til fremtiden.

  • Byde konkurrencer velkommen

    Vi byder konkurrence velkommen. Det presser os til forbedring i forhold til både kunder og samfundet, og det er med til at skabe mere værdi og en bedre oplevelse.

  • Viser andre respekt

    Ingen arbejder alene og intet job er en enkeltmandsindsats. Vi får mest muligt ud af vores forskelligheder og styrker som et team. Med en grundlæggende respekt for mennesker skaber vi et miljø, hvor alle føler sig velkomne, trygge og hørte, og alle kan bidrage til meningsfulde mål.

  • Takker alle på vores vej

    Det er takket været vores kunder, medlemmer, partnere, interessenter og samfund, at vi eksisterer i dag. Og vi siger derfor 'tak' til alle, vi møder på vores vej.

* Genchi Genbutsu (dansk: Gå til kilden): Den bedste praksis er at gå tilbage og undersøge det sted eller den proces, hvor problemet er opstået for at bekræfte fakta, analysere de grundlæggende årsager og løse dette problem hurtigere og mere effektivt.

* Kaizen (dansk: Kontinuerlig forbedring): En filosofi, der hjælper med at sikre maksimal kvalitet, eliminering af spild og forbedringer i effektiviteten, både hvad angår udstyr og arbejdsprocedurer. Kaizen-forbedringer i standardiseret arbejde hjælper med at maksimere produktiviteten på alle arbejdspladser.

  • Toyotas adfærdskodeks


    TME (Toyota Motor Europe) bestræber sig på at drive forretning med de højeste standarder for integritet. Toyotas adfærdskodeks organiserer de grundlæggende holdninger, der er nødvendige for folk, der arbejder i virksomheden og i samfundet, og giver en beskrivelse af grundlæggende ønsket adfærd. Det beskriver også, hvad der kræves af medarbejderne, og hvad der skal tages i betragtning. Sammen med The Toyota Way er det vigtigt, at hver medarbejder udfører de vejledende principper hos Toyota og opfylder deres sociale ansvar.

We encourage you to up raise any concerns, in a safe and confidential environment.
We provide multiple ways for you to report any concern:

i. Through our whistleblower hotline:

       1.  By phone: Telephone Numbers - Safecall

       2. Online: Report An Incident & Update - Safecall

ii. By contacting our Compliance Officer: karel.de.wilde@toyota-europe.com