POST https://dxp-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/compare-v2/dk/da
Yaris Cross kommer med op til 10 år eller 185.000 km serviceaktiveret garanti, (hvad der kommer først).
Når du overholder bilens serviceintervaller og sender den til service hos os, kvitterer vi med 12 måneders garanti. Så slipper du for uforudsete udgifter på bilen.
Toyotas højbenede og kompakte SUV, Yaris Cross, har netop modtaget fornem hæder ved dette års World Car Awards og kan således bryste sig med titlen som Verdens Bedste Bybil 2022.
Prisen, der i år blev uddelt af 102 motorjournalister fra hele 33 forskellige lande over hele verden, sætter dermed en tyk streg under de køremæssige, designmæssige og praktiske dyder, som Yaris Cross repræsenterer, og som udmærker modellen i særlig grad i byen.
Yaris Cross er en kombination af revolutionerende design, god plads og fantastisk udsyn til trafikken og føles som en rigtig SUV, bare i en kompakt udgave. Hybrid AWD-i sørger for, at køreturen altid bliver en fornøjelse, uanset hvad du kommer ud for i løbet af dagen.
Med hævet sæde og perfekt højere siddeposition i din kompakte Yaris Cross bestemmer du farten og får den selvtillid, der skal til for at håndtere bykørsel på dine betingelser. Det intelligente firehjulstræk (AWD-i) og den rummelige og alsidige kabine er fantastisk til hverdagens udfordringer og sørger for at holde dig i gang uanset hvad.
Den unikke kombination af hybrid og intelligent firhjulstræk (AWD-i) gør dig i stand til at overvinde alle tænkelige udfordringer, når du kører i en Yaris Cross. Det selvopladende hybridsystem giver en effektivitet, som ingen andre køretøjer i samme klasse har, og AWD-i giver dig fuld kontrol på hverdagens køreture og i glat føre.
Toyota Smart Connect sørger for, at det er slut med stress på køreturene. Den nye 9" HD-touchskærm giver adgang til cloud-navigation med live-trafikopdateringer samt trådløs smartphone-integration, herunder Apple CarPlay™ og Android Auto™. Når du kører i en Yaris Cross har du fuld kontrol, og alting føles behageligt.
Bilbasen.dk / Simon Hallenslev
Første tur: Crossover-kvaliteter og mere praktik i ny Toyota Yaris Cross
”Alt i alt er Toyota Yaris Cross både fornuftigt prissat såvel som sammensat. Det er stadig en snusfornuftig Yaris med alt hvad der dertil hører, nu bare med mere plads til habengut og med større crossover-overblik bag rattet, som alle efterspørger fortiden. Den skal nok blive den massesællert, som Toyota håber på, når den bliver præsenteret herhjemme d. 30 oktober.”
Bilbasen.dk
Motorsiden.dk / Søren Clauding
First World Test: Toyota Yaris Cross – Helt ny kompakt SUV rammer lige i plet
”Bedre sent end aldrig. Faktisk meget bedre lidt halvsent. For et faktum er det, at Toyota med den helt nye Yaris Cross rammer direkte ind i kernen på det veletablerede såkaldte B-SUV-segment med en yderst vellykket bil.”
”Toyota har skabt en SUV med en ganske attraktiv benzinøkonomi. Selvopladende hybridbiler er Toyotas ekspertise område, og gennem en målrettet udvikling og tilpasning har man kunnet skabe en bil, der trods navnet er noget større end den Yaris, som den har navnefællesskab med.”
Motorsiden.dk
Motorsiden.dk / Søren Clauding
Ny praktisk og alsidig kompakt-SUV
”Frihøjden er også øget med 2,5 cm, hvilket ikke lyder af meget, men er med til at sikre en højere siddeposition – noget som SUV-kunderne som regel sætter pris på.” ”Kabinedesignet læner sig meget op ad Yaris, og så tilbyder Toyota hele striben af både kørehjælpemidler og forbindelsesmuligheder …”
Motorsiden.dk
Biltesteren.dk / Kim Middelhede
Det første indtryk af Toyota Yaris Cross (præsentation)
"Yaris er jo efterhånden gået hen og blevet for Toyota, hvad Corolla engang var; nemlig bilen, vi ser overalt og ikke bare den bil, der er hjemmeplejens foretrukne transportmiddel."
"Yaris Cross er ikke bare en Yaris med øget frihøjde og lidt plastik-pynt for at få den til at se mere maskulin ud. Toyota har nemlig - selvom de to biler deler platform - gjort meget ud af, at Yaris Cross skal være herre i eget hus. For eksempel kommer den med et helt nyt og supermoderne infotainmentsystem, som er vildt hurtigt - det virker rigtig godt i den her Yaris Cross."
”Akselafstanden er præcist den samme, som på den almindelige Yaris, men da Yaris Cross er vokset pænt meget i højden, så det virker det som om, at der er mere plads til bagsædepassagererne.”
Motorsiden.dk
Avisen.dk / Per Kuskner
Den japanske bilgigant introducerer deres første SUV i B-segmentet
”Vi prøvekørte både forhjulstrækkeren og firehjulstrækkeren, som faktisk er den eneste model i segmentet med et sådan. Det intelligente firehjulstræk-system er direkte hentet fra den større RAV-model, og det virkede upåklageligt.”
”Gearet er det automatiske e-CVT-gear (trinløst "milliongear"), og det fungerer upåklageligt. De 116 hk. gør sit arbejde fint, da bilen jo ikke vejer ret meget.”
Avisen.dk
Jyllands-Posten / Jens Høy
Toyota Yaris Cross er endelig klar i klassen for modebiler
”Bilen hedder Yaris Cross, men i virkeligheden har den kun navnet og akselafstanden tilfælles med Yaris. Cross er mere tro mod de oprindelige Toyota-værdier, der rimer på fornuft, og som indeholder ord som praktisk og funktionel.”
”Yaris Cross koster i runde tal 50.000 kr. mere end en Yaris, men den er også en mere anvendelig bil.”
”Testruten havde ikke mange sving-kombinationer, men første indtryk var ganske positivt, for Cross er både komfortabel og med god evne til at skifte retning.”
Biltorvet.dk / Andreas Lang Hedegaard
Toyotas grå guld – Yaris Cross
”Det specielle CVT-gear, som er godt for forbruget, men som også kan være skyld i støj og høje omdrejninger, virker bedre end nogensinde før, og er ikke nær så tilbøjeligt til at jage motoren op i registret. Det dæmper støjniveauet, og så snart du er færdig med at accelererer, falder der ro over drivlinjen.”
”I løbet af testdagen kunne vi for øvrigt ikke presse forbruget under 21,2 km/l, selv med tung højre fod.”
Biltorvet.dk
Biltorvet.dk / Andreas Lang Hedegaard
Toyota Yaris Cross gør pensionisterne vilde i varmen
”Den er generelt ret velkørende, og den firhjulstrukne udgave er faktisk måske endnu mere velkørende end den almindelige. Det skyldes, at den har et lidt mere avanceret baghjulsophæng.”
”Yaris Cross er faktisk ret veludstyret. Startprisen er 225.000 for en ret fin kabine.”
”Jeg synes, det er et spændende alternativ, og det er også fedt, at den rent faktisk har firhjulstræk. Toyotas hybridsystem er ret velfungerende og i hvert fald økonomisk. Jeg kan godt forstå, at Toyota forventer så meget af den. Den skal nok blive flået væk.”
Biltorvet.dk
Vælg din variant af modellen herunder, og klik dig videre.
12 måneders privatleasing til en attraktiv ydelse på Yaris Cross Style for eksempel:
3.195 kr. pr. måned / førstegangsydelse 2.995 kr.*
12 måneders privatleasing til en attraktiv ydelse på Yaris Cross 1.5 Active Technology:
2.995 kr. pr. måned / førstegangsydelse 2.995 kr.*
Yaris Cross er kåret som verdens bedste bybil. Køb den smarte bil til en lav, månedlig ydelse.
Få en attraktiv kampagnerente gennem Toyota Finans