1. Nye biler
  2. Ny Land Cruiser

Ny Land Cruiser på vej

Den helt nye Land Cruiser er endnu bedre, endnu sejere og endnu mere legendarisk.

Ny platform & design

Land Cruiser er bygget på den roste platform, Toyota New Global Architecture (TNGA) filosofi. Derudover kommer den nye Land Cruiser med et kortere udhæng, formede hjørner og smallere underdel.

Forbedret vridningsstabilitet

Den nye ramme er hele 50 procent mere vridningsstabil, og den kombinerede vridningsstabilitet for chassis og ramme er 30 procent højere, hvilket bidrager til reaktionsevne og køreegenskaber.

Større end nogensinde

Den nye Land Cruiser er en klassisk Land Cruiser, men bilen er større end nogensinde før, med en længde på 4.920 mm, bredde på 1.980 mm, højde på 1.870 mm og en akselafstand på 2.850 mm .

Større og stærkere

I Danmark kommer den nye Land Cruiser med en 2.8-liters turbodieselmotor med 204 hestekræfter og et maksimalt drejningsmoment på 500 Nm sammen med en ny otte-trins Direct Shift automatgearkasse. Det gør det muligt at trække op til 3.500 kg.

Manuel frakobling af krængningsstabilisatoren

Som noget andet helt nyt kommer den nye Land Cruiser også med muligheden for selv manuelt at frakoble krængningsstabilisatoren foran. Det har aldrig tidligere været muligt i nogen Toyota-model, men i den nye Land Cruiser vil man altså med et tryk på SDM-knappen i kabinen (Stabiliser with Disconnection Mechanism) kunne slå funktionen helt fra, hvilket giver mulighed for bedre køreegenskaber på ujævne veje og større komfort og lettere håndtering på almindelig vej.

Avancerede funktioner til terrænkørsel

Det har i en årrække været kutyme med en række omfattende og avancerede funktioner til terrænkørsel i Land Cruiser. Den nye generationer fortsætter, hvor tidligere generationer har sluppet, og opgraderinger til Multi-Terrain Monitor og Multi-Terrain Select systemerne giver yderligere støtte ved terrænkørsel.
Læs artiklen om Land Cruiser