1. Modelhistorie
  2. Aygos modelhistorie

Hvilken Aygo-årgang passer dig bedst?

Selv når man har bestemt, det skal være en Aygo, kan det være svært at vælge. For hvilken passer bedst til prisen?

Hvad er vigtigst for dig?

Lav pris, aircondition, LED-lygter, de vilde JBL-højttalere, eller skal det bare være den med det laveste kilometertal?

Nedenfor har vi lavet en guide til dig, så det er nemmere at kende Aygo'erne fra hinanden. Selvfølgelig bliver de dyrere, jo nyere de er, så brug guiden til at finde den bil, der passer til dig og din pengepung.

Ens for alle Aygo
Uanset årgang har Aygo altid haft en af de mest økonomiske motorer i klassen.

Både i forhold til forbrug, men også i forhold til reparationer. Den er billig - også at holde kørende. Samtidig har designet altid stukket ud i forhold til dens mere anonyme søstre: Citroën og Peugeot. Og så har den altid haft air-con.

Toyota Aygo modelhistorie

  • 2005 > 2014

    Kvalitet i miniklassen

    Med næsten 20 år på bagen er Aygo et kørende bevis på, at Toyota-kvalitet også fås i miniklassen. Og på trods af alderen er der både aircon og Aux-indgang.

    Aygo blev blandt andet TopGear's Car of the year. Den slog mao. samtlige biler på tværs af klasser. Og som de skrev dengang, den er ligeså brilliant som visse Superbiler, der koster 120 gange så meget. Den har for eksempel 4 stjerner i Euro NCAP ligesom en Porsche 911.

    Du skal selvfølgelig forvente, at bilen vil være mere slidt end yngre årgange. Men 1.0-motoren har 4 cylindre og har vist sig at være meget solid i forhold til andre minibiler.

  • 2006 >

    Goddag diesel

    Det var noget af en milepæl, da Aygo fik sin store stærke turbo diesel. Ud over kraft og moment kan man på en fuld tank og med en let fod nå op til 850 kilometer på en tank.

    Så står den på en tur til Bruxelles eller Amsterdam, så er det ikke tankstationer, du behøver besøge på ruten. 2006-modellen kom i flere forskellige udstyrsmodeller, så hold øje med udstyrslisten når du sammenligner.

  • 2008 > 2014

    Friskt facelift og friskere motor

    Der er ingen grund til at rette på noget, der virker, som det skal. Derfor er det mest for fornyelsens skyld, at der kom et facelift 3 år efter introduktionen.

    Det blev til en mild justering både udvendigt og indvendigt og et nyt udvalg af alufælge.

    Til gengæld er motoren opgraderet og leverer nu 68 hk til den lette bil. Lyden er fra den er lav, til forskel fra lyden fra de smarte højttalere, der er placeret højt i sidestolpen.

  • 2014 >

    En helt anderledes Aygo

    Aygo fra 2014 var markant anderledes i designet. Også i forhold til sine anonyme søsterbiler. Den er længere og har dermed mere plads i kabinen. 7-tommer touchscreen.

    Og selv om den er næsten 10 år gammel, kan du sagtens connecte med din Android eller Apple. Nyt hjulophæng gør den mere komfortabel og den er markant mere støjsvag.

    Du kan også få den med robotstyret automatgear. Det er lidt en smagssag, om man kan lide den type gear, så prøv det, før du køber den. X-cite-modellen kommer med canvastag, du kan køre tilbage.

  • 2015 >

    Mere X

    Canvastaget er blevet elektrisk og der er også modeller med X-shift, som er manuelt gear uden kobling, der enten skifter selv eller der kan styres med paddles siddende på rattet.

    Den elektronisk styrede gearkasse hjælper yderligere på brændstoføkonomien. Så uanset om du er træt af hele tiden at skifte gear inde i byen, eller leder efter en bedre brændstoføkonomi, så led efter modeller fra 2015 eller senere med X-shift gearet.

  • 2018 >

    Et ret sikkert valg

    Sikkerhedsudstyret er helt i top i forhold til konkurrenterne med både lane departure warning og Pre-collision med fodgængerregistrering, ESP og hele 6 airbags.

    Samme kvalitet, men et lidt mere sporty design også indvendigt end den tidligere variant. Er du til læderrat, kan du også finde det i visse modeller. 7-tommerskærmen kan du nu connecte til med Bluetooth, og visse modeller er med ægte klimaanlæg, LEDkørelys og Keyless go.

    Motoren er af den nye type med hele 71 hk og de 3 cylindre lyder godt, når du træder til. Du kan også finde versioner med automatgear.

  • 2020

    Et nænsomt facelift

    Denne næsten nye model fås kun i 5-dørs versionen. Til gengæld har den stort set altid alt i udstyr. Smartphone-integration, LED-lygter, USB og Bluetooth og visse har endda bakkamera.

    Og så en lille ting du vil sætte stor pris på: Hill-start sørger også for, at du ikke ruller bagud, når du fx skal starte på en bakke.

  • 2021

    Lille bil stor lyd

    En 2 år gammel Toyota er, hvad vi kalder en ny bil. Så her skal du ikke forvente de store ting ift. sliddele og lignende.

    Visse af modellerne er med det vilde stereoanlæg fra JBL. Subwooferen er så stor, at den ligger, hvor der normalt er gjort plads til et reservehjul. Men hvem har også brug for det i en bybil?

    Skulle musikken fjerne opmærksomheden, så er der Toyota's Safety Sense package i alle modellerne. Det er hele pakken af sikkerhedsudstyr inkl. den automatiske nødbremse.

  • 2005-2021

    Alt i alt

    Forvent en bil, der holder bedre end andre i samme klasse. Forvent at komme længere på literen. Forvent en bybil, der er sjov at køre i og pæn at se på.

    Og sidst, men ikke mindst, forvent en lille Toyota, der har alle de kvaliteter, du kan forvente af en stor Toyota.

Brochure-arkiv på Aygo

Interesseret i en Aygo?

Leder du efter en brugt eller en ny Aygo? Find, hvad du leder efter herunder.
Find en brugt Aygo Find en ny Aygo