Toyota GR Supra

specifikationer

Fokus på følelsen

Udviklingen af den nye Toyota Supra blev ikke udelukkende drevet af performancetal eller omgangstider, men også med fokus på den følelse du oplever bag rettet. Med en spændende kombination af kraft, balance og kontrol giver det entusiasterne den ultimative køreglæde.

/

Handling

Den nye Toyota GR Supra er blevet opfattet som en sportsvogn i sin fineste form. Takket være kombinationen af kort akselafstand og lavt tyngdepunkt samt sammensætningen af aluminium- og stålramme, som giver lethed og stivhed, kan køreinteresserede se frem til en spændende blanding af kraft, fleksibilitet og præcision. For at opnå en følelse som denne kan man ikke gå på kompromis med detaljerne.
Se mere

Høj kvalitet

Adaptive Variable Suspension (AVS) anvendes i den nye Toyota GR Supra. MacPherson hjulophæng med dobbeltsamlede fjedre foran og 5-aksler bagerst giver stor komfort, både når du vil slappe af og have præcis kontrol samt, når du vil udfordre bilen.

50:50. Kompromisløs.

Den nye Toyota GR supras opbygning med frontmotor og baghjulstræk sikrer en perfekt 50:50 front-bag vægtfordeling. En sammensætning af en aluminium- og stålramme giver en utrolig stivhed og lethed. Med et lavt tyngdepunkt og med kort akselafstand, kan man opleve tillidsskabende stabilitet, tilsyneladende ubegrænset vejgreb og en god håndteringsbalance.

Fokus på præcision

Den nye Toyota GR Supras stivhed tillader mere præcise og detaljerede forbedringer i geometrien i vognstellet og indstilling af støddæmpere. Hjulophænget i bilens front og styrearmen er ekstremt stive for at sikre præcision i sving. Ved brug af aluminium til styrearm og svinghjul reduceres vægten, hvilket resulterer i bedre fleksibilitet og stabilitet.

Det gyldne forhold

Den bedste balance af fleksibilitet og stabilitet opnås når forholdet mellem akselafstanden og sporvidde er mellem 1,5 og 1,6. Med erfaringer fra motorsporten på verdensplan opnår den nye Toyota GR Supra det ideelle forhold på 1,55, hvilket giver bedre fleksibilitet og stabilitet, når bilen bliver udfordret på vejen.

Præstation

På landevejen eller på racerbanen, den nye Toyota GR Supra med 3,0 liters sekscylindrede motor har alle ingredienserne til at stimulere dine sanser. Udstyret med en twin-scroll turbolader, direkte brændstofindsprøjtning og variabel ventilstyring, leverer den 340 DIN hk og 500 Nm i omdrejningsmoment, når den går fra 0-100 km/t på 4,3 sek. og har en topfart på 250 km/t.
Se mere

Vælg kørselsprogram

Med to kørselsformer kan du tilpasse den nye Toyota GR Supra til dit humør. Skift fra Normal-mode til Sports-mode, hvorefter motorstøj, gearskifte, styring og ydeevne ændres på ingen tid. For at kunne kontrollere bilens ydeevne, kan der vælges en bestemt indstilling til ”bane” kørsel.

Den differentiale standard

Den nye Toyota GR Supras aktive differentiale standard giver enorme fordele for stabiliteten og effektiviteten, når hjulene bliver presset til grænsen. Denne effekt kan mærkes i et sving, når stabiliteten under bremsning og styring øges og det maksimale greb kan mærkes.

8-trins automatisk gearkasse

Den nye Toyota GR Supras 6-cylindrede motor er tilpasset et avanceret 8-trins automatgear med gearskifte på rattet, der giver lynhurtige skift og præcis styring gennem sving, når forholdene tillader det.

Kraftig bremseevne

For at skabe muligheden for at realisere bilens fulde, dynamiske potentiale, har den nye Toyota GR Supra højtydende bremsere med ”four-pot Brembo calipers”, mens bilens 19” hjul er udstyret med Michelin Pilot Super sport dæk.

Kraftig acceleration

En igangsættelsefunktion muliggør en kraftig acceleration fra når bilen holder stille, hvilket får den nye Toyota Supra til at gå fra 0 til 100 km/t på 4,3 sekunder og en topfart på 250 km/t.

/
Design

Med den lange motorhjelm, det kompakte design og ”double-bobble” tag, vil Toyota GR Supras flotte design glæde entusiasterne og skabe begejstring i hjerte og sind hos fans af klassiske sportsvogne. Den første afsløring fra Toyota med den dramatiske FT-1 konceptbil designet af CALTY studio i Californien og Konceptdesignet Condensed Extreme, sammensætter det aerodynamiske racerdesign, et moderne og kraftfuldt udseende, der skaber den perfekte performance på vejen.
Se mere

Konceptet Condensed Extreme

Designkonceptet "Condensed Extreme" refererer direkte til den nye Toyota GR Supras sammensætning. Når der nævnes Condensed er der tale om forholdet mellem bilens store dæk, den korte akselafstand og selv længden. Med Extreme er der tale om bredden på bilen samt en stilsikker og detaljeret kabine, der alt sammen bidrager til en fantastisk manøvredygtighed og stabilitet.

Aerodynamik inspireret af GAZOO Racing

Den nye Toyota GR Supra er baseret på motorsportsteknologi i verdensklasse. Den opnår optimale modstands- og køreegenskaber samt en ideel vægt mellem for- og bagaksler. Dens karakteristiske ”double-bubble” tag reducerer bilens modstand uden, at det har betydning for komforten, mens bilens spoiler giver bilen et bedre greb på vejen.

Specifikke detaljer

For at fuldende den nye Toyota GR Supras design har bilen fået 19” hjul og seks LED-forlygter. Med sine historiske rødder fra racerbanen dannes baglygterne og tågelygterne i midten af bagkofangeren.

Komfort

Med fokus på førerens komfort i cockpittet, racer-inspirerede sæder og med førsteklasses teknologi, er den nye Toyota GR Supra det ideelle bud på en sportvogn, der kan tilbyde mange forskellige egenskaber med eksempelvis GT komfort, når du ønsker det og et Sports-mode, når du har brug for det. Et 8,8” centralt placeret multimediesystem giver dig adgang til navigation. Smart Entry, Push startsystem og et stort bagagerum gør bilen anvendelig i dagligdagen.
Se mere

/

Racer-inspirerede sæder

Den nye Toyota GR Supra har racer-inspirerede og justerbare sæder med integreret varme- og hukommelsesfunktioner. Færdiggjort i stoffet Alcantara, læder af Premium og A90 Edition kvaliteter, der sikrer komfort til enhver tid og fremragende support, især på racerbanen.

Adaptive forlygter

Du har altid et klart udsyn af vejen bag rattet i den nye Toyota GR Supra. LED-teknologien bruges til de adaptive forlygter, baglygter og ved dagslys. Automatisk dæmpning i bagspejlet, regnsensor og et bagkamera, der giver tryghed bag rattet.

Høj kvalitet af infotainment

I de øjeblikke, hvor du vil læne dig tilbage og slappe af, er den nye Toyota GR Supra udstyret med 10-højttalere i lydsystemet, herunder Bluetooth- og USB-forbindelse. En centralplaceret 8,8” skærm med adgang til navigation. Premium-udgaven tilbydes med 12 højttalere fra JBL lydsystem og trådløs mobiltelefon oplader.

Safety first

I en højtydende sportsvogn er sikkerheden af afgørende betydning, hvilket er et stort fokusområde i den nye Toyota GR Supra. Supra Safety indeholder bakspejl med automatisk nedblænding, Lane Departure Alert, Cross-Cross Traffic Alert, Rear-End Collision Alert, Intelligence parkeringssensorer med automatisk bremsning og en E-Call funktion, der sender en automatisk lokalitetsalarm til nødtjenesterne i tilfælde af en alvorlig kollision. Toyota GR Supra er også udstyret med Adaptive Cruise Control.

Cockpit

Med inspiration fra cockpittet i en racerbil udstyret med kun et sæde, er cockpittet i den nye Toyota GR Supra designet til at sætte føreren af bilen i centrum. Detaljeret justering af sædet sikrer, at føreren føler sig tilpas. Det samme gør den gennemtænkte tilføjelse af puder ved førerens knæ, som beskytter ved svære sving, samt udsynet til køreskærmen, hvor der vises hastighed, infoteinment og navigation.
Se mere

Asymmetrisk centerkonsol

Den nye Toyota GR Supras asymmetriske centerkonsol markerer en klar opdeling mellem kørerens cockpit og det mere åbne passagerområde af kabinen. Det automatiske zoneopdelt klimaanlæg sidder ved konsollen med hukommelsesføler, mens den 8,8” centrale multimedieskærm kan betjenes som en touchskærm eller ved hjælp af en controller.

Active Sound Design

Den nye Toyota GR Supra har Active Sound Design, hvilket skaber mulighed for at vælge mellem to lydniveauer, alt efter humør. I den daglige kørsel giver Normal-mode en rolig, raffineret motor, der er perfekt i slutningen af en lang dag, mens Sport-mode leverer mere spændende lyde, der kan associeres til racerbanen.

Specifikationer

Motorkræfter 340 DIN hp @ 5,000 - 6,500 rpm
Motoromdrejninger  500 Nm @ 1,600 – 4,500 rpm
Acceleration
(0-100km/h)
4.3 seconds
Maks. speed
(Electronically limited)
250 km/h
CO2 udledning
                                      
170 g/km
/
Prominence Red

Nyheder fra Toyota

Toyota melder udsolgt af ny Supra Toyota melder udsolgt af ny Supra Som følge af en massiv interesse og en begrænset produktion tænder Toyota nu de røde lamper i flere lande over hele Europa – heriblandt også i Danmark – og vil først være i stand til at levere den nye Supra igen efter nytår. Toyota Corolla og RAV4 får topkarakter i sikkerhedstest Toyota Corolla og RAV4 får topkarakter i sikkerhedstest Den nye Toyota Corolla og RAV4 scorer begge de maksimale 5 stjerner i Euro NCAP’s nyeste sikkerhedstest, hvor kravene til en topkarakter er strengere end nogensinde før. Toyota topper på kundeservice for 17. år i træk Toyota topper på kundeservice for 17. år i træk Toyota giver danskerne den bedste kundeservice for 17. år i træk. Det viser nye tal fra den største tilfredshedsundersøgelse for bilbranchen i Danmark, AutoIndex 2019, som FDM og Loyalty Group står bag. Hvordan fungerer en hybridbil Hvordan fungerer en hybridbil Få et hurtigt overblik over, hvordan en hybridbil fungerer. Det er både nemt at køre og forstå hybridbiler fra Toyota. Læs mere om, hvordan hybridbiler fungerer her »
Dine cookie-indstillinger

Toyota bruger cookies for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Ved at gå videre på siden accepterer du disse cookie-indstillinger. Du kan også finde og ændre dine indstillinger her.

OK