Toyota er for fjerde år i træk det mest værdifulde bilmærke i verden. Det står klart efter et af verdens førende konsulentbureauer Interbrand har offentliggjort en ny udgave af deres internationale undersøgelse Best Global Brands 2015.
Med en varemærkeværdi på hele 336 mia. kr. udmærker verdens største bilproducent Toyota sig altså som det ubetinget mest værdifulde bilmærke i verden og har aldrig før i undersøgelsens historie været mere værdifuld. Der er endda 81 mia. kr. ned til næstbedste bilmærke og hele 250 mia. kr. ned til femtebedste.
Toyotas mærkevareværdi er steget 16 procent siden undersøgelsen i 2014, hvilket bl.a. har været medvirkende til, at Toyota er rykket to pladser frem blandt alle varemærker i verden og nu indtager en imponerende sjetteplads foran mærker som bl.a. H&M, McDonalds og Facebook. Så højt har Toyota aldrig tidligere rangeret.

Toyota synonym med innovation
Der er flere årsager til, at Toyotas varemærkeværdi vurderes som et af de højeste i verden og det højeste blandt alle bilmærker. Toyota har efter lanceringen af sin globale vision nemlig udviklet sig fra bare at være en bilproducent med biler i høj kvalitet og generel høj kundetillid til også at være synonym med nytænkning og innovation.
Toyotas mål er at lede fremtidens mobilitet gennem produktudvikling, bæredygtighed og fokus på mennesker. Det japanske bilmærke har længe været førende inden for miljøbevidsthed bl.a. gennem introduktionen af verdens første serieproducerede hybridbil Prius i 1997. Siden da har Toyota solgt over otte millioner hybridbiler, og en helt ny Prius er klar til at indtage Danmark og resten af verden i 2016 med en helt nyudviklet fjerde generation hybridteknologi, der forbedrer brændstoføkonomien fra 25,6 km/l til 33,3 km/l. Det er rekord for en hybridbil.