Toyota er verdens mest værdifulde bilmærke

For syvende år i træk indtager Toyota pladsen som verdens mest værdifulde bilmærke. Sådan lyder konklusionen i Interbrands årlige internationale undersøgelse, Best Global Brands 2018, der anslår, at Toyotas varemærke har en markedsværdi på hele 350 mia. kr. Det placerer Toyota helt i top i bilverdenen og på en samlet syvendeplads blandt alle varemærker på kloden.

Toyota indtager for syvende år i træk tronen som det mest værdifulde varemærke i bilverdenen. Det viser en helt ny undersøgelse, Best Global Brands 2018, af de mest værdifulde brands i verden foretaget af det anerkendte internationale konsulentbureau Interbrand.

Toyota indtager førstepladsen som det absolut mest værdifulde bilmærke i verden med en varemærkeværdi på hele 350 mia. kr. Det er en stigning på seks procent sammenlignet med resultatet i fjor. Bilmærket med den næsthøjeste varemærkeværdi ligger ifølge undersøgelsen 32 mia. kr. efter Toyota.

Toyotas førsteplads blandt bilmærker sikrer den japanske mobilitets koncern en samlet syvendeplads blandt alle verdens virksomheder. Her placerer techgiganten Apple sig igen i år som den mest værdifulde virksomhed med en markedsværdi på 1.405 mia. kr.

Andre brands som fx Google, Amazon, Microsoft og Coca Cola ligger også blandt de højest vurderede på listen, mens Lego er det højest placerede danske varemærke som nummer 74 med en varemærkeværdi på 43 mia. kr.

Meget mere end en motor

Interbrand peger i undersøgelsen på flere årsager til Toyotas placering som verdens mest værdifulde bilmærke. Toyota er efter en lang række tiltag gået fra at være en bilproducent med biler af høj kvalitet og høj kundetilfredshed til også at være et mobilitets-varemærke med et enormt fokus på bæredygtighed og innovation.

Toyota har sat nye standarder for, hvilket bæredygtigt ansvar internationale virksomheder tager ved bl.a. miljøudfordringen, Toyota Environmental Challenge 2050, lyder det i undersøgelsen.

Det japanske bilmærke har over en lang periode været førende inden for miljøtiltag, men med Environmental Challenge 2050, der blev lanceret i 2015, søger Toyota bl.a. at sænke udledningerne af CO2 fra nye biler på verdensplan med 90 procent frem til 2050. Derudover sigter Toyota mod nul CO2-udslip fra virksomhedens fabrikker ved at optimere produktionsteknologier og skifte til alternative energikilder. Dette er blot to ud af i alt seks ambitiøse særskilte udfordringer, som Toyota arbejder med i Enviromental Challenge 2050.

/
/
Over halvdelen vælger hybrid

Toyota har yderligere markeret sig særligt stærkt inden for salget af hybridbiler, der på verdensplan nu har rundet 12 millioner. Det har reduceret udledningen af CO2 med 93 mio. tons – svarende til den samlede udledning fra hele Danmarks befolkning i over to år.

I Danmark har hybridbilerne også fået deres gennembrud, og hybridbilerne, der kører på ren el i gennemsnitligt halvdelen af tiden, og som automatisk selv lader op under kørslen, udgør i dag over halvdelen af Toyotas salg i Danmark.

I 1997 introducerede Toyota verdens første serieproducerede hybridbil, Prius, der i løbet af de seneste 21 år er blevet synonym med den miljørigtige hybridteknologi. Efterfølgende er adskillige andre modeller blevet tilføjet hybridfolden medYaris Hybrid og Auris Hybrid som Danmarks mest populære hybridmodeller.

Toyota tilbyder i dag otte forskellige hybridmodeller i Danmark – og 34 forskellige på verdensplan – samt den helt forureningsfrie brintbil Mirai. Endnu flere hybridbiler er på vej, ligesom virksomheden også udvikler biler med selvkørende teknologier, kunstig intelligens, robotter og et væld af nye bæredygtige mobilitetsløsninger drevet af helt forureningsfrie teknologier som el og brint. Alt dette har medvirket til at styrke Toyotas position som verdens mest værdifulde bilmærke i Interbrands nye undersøgelse.

Se hele undersøgelsen fra Interbrand på https://www.interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2018/ranking/

Torsdag den 25. oktober 2018

/

De seneste nyheder fra Toyota

Toyota Corolla og RAV4 får topkarakter i sikkerhedstest Toyota Corolla og RAV4 får topkarakter i sikkerhedstest Den nye Toyota Corolla og RAV4 scorer begge de maksimale 5 stjerner i Euro NCAP’s nyeste sikkerhedstest, hvor kravene til en topkarakter er strengere end nogensinde før. Toyota topper på kundeservice for 17. år i træk Toyota topper på kundeservice for 17. år i træk Toyota giver danskerne den bedste kundeservice for 17. år i træk. Det viser nye tal fra den største tilfredshedsundersøgelse for bilbranchen i Danmark, AutoIndex 2019, som FDM og Loyalty Group står bag. Toyota leverer otte brintbiler til taxiselskab Toyota leverer otte brintbiler til taxiselskab Tirsdag den 30. april blev første synlige resultat vist frem, da Toyota overdrog otte brinttaxier til den app-baserede danske taxi-tjeneste DRIVR i overværelse af transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen. Ny Toyota Camry fra 379.990 kr. Ny Toyota Camry fra 379.990 kr. Når Toyota i maj introducerer en helt ny og ottende generation af den luksuriøse model Camry, sker det med ekstremt attraktive priser.
Dine cookie-indstillinger

Toyota bruger cookies for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Ved at gå videre på siden accepterer du disse cookie-indstillinger. Du kan også finde og ændre dine indstillinger her.

OK