Toyota

er verdens mest værdifulde bilmærke

For femte år i træk placerer Toyota sig som det mest værdifulde bilmærke i verden. Det viser Interbrands store internationale undersøgelse Best Global Brands 2016.

Toyotas varemærkeværdi er steget 9 procent det seneste år og udgør nu hele 374 mia. kr., hvilket placerer Toyota på en samlet femteplads blandt samtlige varemærker i verden – én placering bedre end i 2015.

Toyota er for femte år i træk det mest værdifulde bilmærke i verden. Det fastslår et af verdens førende konsulentbureauer Interbrand i den nyeste udgave af deres internationale undersøgelse af de mest værdifulde varemærker i verden, Best Global Brands 2016.

Med en varemærkeværdi på hele 374 mia. kr. udmærker Toyota sig altså som det ubetinget mest værdifulde bilmærke i verden og har i øvrigt aldrig før i undersøgelsens historie været mere værdifuld. Der er endda over 70 mia. kr. ned til næstbedste bilmærke.

Toyotas varemærkeværdi er steget 9 procent siden undersøgelsen i 2015, hvilket bl.a. har været medvirkende til, at Toyota er rykket en plads frem blandt alle varemærker i verden og nu indtager en imponerende femteplads foran mærker som bl.a. Disney, McDonalds og Facebook. Så højt har Toyota aldrig tidligere rangeret, og for blot seks år siden var Toyotas varemærkeværdi kun halvt så stor som nu.

Toyota synonym med innovation

Der er flere årsager til, at Toyotas varemærkeværdi vurderes som et af de højeste i verden og det højeste blandt alle bilmærker. Toyota har efter lanceringen af sin globale 2015-vision nemlig udviklet sig fra kun at være en bilproducent med biler i høj kvalitet og generel høj kundetilfredshed til også at være synonym med nytænkning og innovation.

Toyotas mål er at lede fremtidens mobilitet gennem produktudvikling, bæredygtighed og fokus på mennesker. Det japanske bilmærke har længe været førende inden for miljøtiltag bl.a. gennem introduktionen af verdens første serieproducerede hybridbil Toyota Prius i 1997.

Siden da er mange flere hybridmodeller kommet til, og Toyota runder snart ti millioner solgte hybridbiler. I fjor introducerede man en helt ny generation af hybridbilernes moder, Prius, samt den skarpt designede Toyota C-HR – begge med nyudviklet fjerde generation hybridteknologi, der sikrer et rekordlavt brændstofforbrug.

Toyota bliver i Interbrands undersøgelse af varemærkeværdier også belønnet for hele tiden at stræbe efter en bedre fremtid med bæredygtig mobilitet. Introduktionen af den forureningsfrie brintbil Mirai i flere lande heriblandt Danmark samt dét, at man har gjort over 5.000 patentlicenser inden for brintteknologien tilgængelig for alle andre producenter for at sætte ekstra skub på den positive udvikling, har også haft stor betydning i vurderingen af Toyotas varemærkeværdi.

Endelig vægter Toyotas konstante fokus på at forske og udvikle intelligente teknologier, der er med til øge sikkerheden både i og uden for bilen, tillige positivt i Interbrand-undersøgelsen. Toyota har bl.a. investeret adskillige millioner i et nyt forskningscenter Toyota Research Institute med afdelinger på de respekterede amerikanske universiteter Stanford University i Californien, University of Michigan og Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Se hele undersøgelsen fra Interbrand.

Læs også Toyota Miljøudfordring 2050.

24. januar 2017

De seneste nyheder fra Toyota

Nu skal Danmarks bedste håndværkere kåres Nu skal Danmarks bedste håndværkere kåres Håndværksportalen Håndværker.dk skyder nu i samarbejde med Toyota kåringen af årets bedste håndværkere i gang. En heldig håndværker vinder en helt ny Toyota PROACE CITY varebil. Toyota får nyt logo og brand design Toyota får nyt logo og brand design Toyota introducerer sit nye brand design i Europa. Det sker med et nyt og opdateret brand logo og en ny typografi, som signalerer en helt ny æra for Toyota i forbindelse med koncernens transformation fra bilproducent til mobilitetsvirksomhed. Toyota starter produktionen af helt ny Yaris Toyota starter produktionen af helt ny Yaris Toyota begyndte i aftes produktionen af den helt nye, fjerde generation Yaris, der er mobilitetsgigantens bedst sælgende bilmodel i Europa og i Danmark samt den mest populære hybridbil de seneste otte år i træk i Danmark. Toyota melder udsolgt af RAV4 Plug-in i 2020 Toyota melder udsolgt af RAV4 Plug-in i 2020 Godt to måneder efter, at Toyota åbnede for forsalget af den helt nye RAV4 Plug-in Hybrid meldes der udsolgt. Du kan dog blive skrevet på venteliste til levering i 2021.
Dine cookie-indstillinger

Toyota bruger cookies bl.a. for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Du kan læse mere om hjemmesidens brug af cookies her, hvor du også kan ændre dine indstillinger og fravælge visse typer af cookies.