Toyota

er verdens mest værdifulde bilmærke

For femte år i træk placerer Toyota sig som det mest værdifulde bilmærke i verden. Det viser Interbrands store internationale undersøgelse Best Global Brands 2016.

Toyotas varemærkeværdi er steget 9 procent det seneste år og udgør nu hele 374 mia. kr., hvilket placerer Toyota på en samlet femteplads blandt samtlige varemærker i verden – én placering bedre end i 2015.

Toyota er for femte år i træk det mest værdifulde bilmærke i verden. Det fastslår et af verdens førende konsulentbureauer Interbrand i den nyeste udgave af deres internationale undersøgelse af de mest værdifulde varemærker i verden, Best Global Brands 2016.

Med en varemærkeværdi på hele 374 mia. kr. udmærker Toyota sig altså som det ubetinget mest værdifulde bilmærke i verden og har i øvrigt aldrig før i undersøgelsens historie været mere værdifuld. Der er endda over 70 mia. kr. ned til næstbedste bilmærke.

Toyotas varemærkeværdi er steget 9 procent siden undersøgelsen i 2015, hvilket bl.a. har været medvirkende til, at Toyota er rykket en plads frem blandt alle varemærker i verden og nu indtager en imponerende femteplads foran mærker som bl.a. Disney, McDonalds og Facebook. Så højt har Toyota aldrig tidligere rangeret, og for blot seks år siden var Toyotas varemærkeværdi kun halvt så stor som nu.

Toyota synonym med innovation

Der er flere årsager til, at Toyotas varemærkeværdi vurderes som et af de højeste i verden og det højeste blandt alle bilmærker. Toyota har efter lanceringen af sin globale 2015-vision nemlig udviklet sig fra kun at være en bilproducent med biler i høj kvalitet og generel høj kundetilfredshed til også at være synonym med nytænkning og innovation.

Toyotas mål er at lede fremtidens mobilitet gennem produktudvikling, bæredygtighed og fokus på mennesker. Det japanske bilmærke har længe været førende inden for miljøtiltag bl.a. gennem introduktionen af verdens første serieproducerede hybridbil Toyota Prius i 1997.

Siden da er mange flere hybridmodeller kommet til, og Toyota runder snart ti millioner solgte hybridbiler. I fjor introducerede man en helt ny generation af hybridbilernes moder, Prius, samt den skarpt designede Toyota C-HR – begge med nyudviklet fjerde generation hybridteknologi, der sikrer et rekordlavt brændstofforbrug.

Toyota bliver i Interbrands undersøgelse af varemærkeværdier også belønnet for hele tiden at stræbe efter en bedre fremtid med bæredygtig mobilitet. Introduktionen af den forureningsfrie brintbil Mirai i flere lande heriblandt Danmark samt dét, at man har gjort over 5.000 patentlicenser inden for brintteknologien tilgængelig for alle andre producenter for at sætte ekstra skub på den positive udvikling, har også haft stor betydning i vurderingen af Toyotas varemærkeværdi.

Endelig vægter Toyotas konstante fokus på at forske og udvikle intelligente teknologier, der er med til øge sikkerheden både i og uden for bilen, tillige positivt i Interbrand-undersøgelsen. Toyota har bl.a. investeret adskillige millioner i et nyt forskningscenter Toyota Research Institute med afdelinger på de respekterede amerikanske universiteter Stanford University i Californien, University of Michigan og Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Se hele undersøgelsen fra Interbrand.

Læs også Toyota Miljøudfordring 2050.

24. januar 2017

Bliv godt kørende!
Design din egen Toyota, kontakt din lokale
forhandler eller book en gratis prøvetur.

Seneste nyt og begivenheder hos Toyota

Toyota C-HR støtter kampen mod brystkræft Toyota C-HR støtter kampen mod brystkræft Kræftens Bekæmpelse sætter i den kommende tid ekstra fokus på brystkræft gennem kampagnen Støt Brysterne. Toyota bakker op om kampagnen og donerer 100 kr. i perioden frem til 6. oktober, når man prøvekører en Toyota C-HR. Toyota tilbyder plug-in hybrid for 0 kr. Toyota tilbyder plug-in hybrid for 0 kr. Toyota introducerede i fjor opladningshybridbilen Prius Plug-in i Danmark. Nu gør Toyota Prius Plug-in endnu mere attraktiv og tilbyder privatleasing til 0 kr. i førstegangsydelse og blot 3.595 kr. i månedlig ydelse. Toyota sætter navne på første elbiler Toyota sætter navne på første elbiler Batteridrevne elbiler og forureningsfrie brintbiler vil med tiden fylde mere i modelprogrammet. Toyota sætter nu for første gang modelnavne på sine første batteridrevne elbiler til det europæiske marked. Toyota Hybrid & Race Event 2019 Toyota Hybrid & Race Event 2019 Arrangementet til dig der, der drømmer om at prøve kræfter med TOYOTA GAZOO Racing-modeller på en lukket bane og samtidig gerne vil opleve Toyotas spændende line-up af hybridmodeller helt tæt på.
Dine cookie-indstillinger

Toyota bruger cookies for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Ved at gå videre på siden accepterer du disse cookie-indstillinger. Du kan også finde og ændre dine indstillinger her.

OK