Toyota topper på kundeservice for 17. år i træk

Toyota giver danskerne den bedste kundeservice. Det viser nye tal fra den største tilfredshedsundersøgelse for bilbranchen i Danmark, AutoIndex 2019, som FDM og Loyalty Group står bag. Det er nu 17. år i træk, at Toyota indtager førstepladsen, når det handler om kundernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne.

28.000 danske bilejere har i den største tilfredshedsundersøgelse i bilbranchen i Danmark, AutoIndex 2019, svaret på spørgsmål om deres tilfredshed med 21 forskellige bilmærker. Her placerer Toyota sig som det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder både hos forhandlerne og på værkstederne. Dermed kan Toyota kalde sig Danmarks bedste på kundeservice for 17. år i træk.

”Vi er glade og samtidig meget ydmyge over, at AutoIndex i nu 17 år i træk har slået fast, at man hos Toyota opnår den bedste kundeservice i bilbranchen. Det er især glædeligt og bemærkelsesværdigt, at Toyota ikke bare yder markant bedre service end de øvrige gængse mærker, men at vi også er på et højere niveau end alle luksusmærkerne,” siger adm. direktør Frank Okoisor hos Toyota Danmark A/S.

Det er i høj grad Toyota-forhandlerne og værkstederne over hele landet, som skal have æren for det imponerende resultat, bemærker Toyota-direktøren.

”Forhandlerne og værksteder er uden tvivl de retmæssige vindere. Hele Toyota-organisationen i Danmark fra nord til syd og øst til vest arbejder konstant på at forbedre det i forvejen højeste kundeserviceniveau. AutoIndex-resultaterne betyder meget for os, men den største belønning for os er, når vi ser smilene hos vores kunder,” fortæller Frank Okoisor.

Selv om Toyota i nu hele 17 år i træk – lige så lang tid som AutoIndex-undersøgelsen er foretaget – har været bedst på kundeservice, er der ingen planer om at hvile på laurbærrene. Tværtimod arbejder Toyota konstant på at øge servicen og kundetilfredsheden yderligere.

”Vi udvikler og forbedrer hele tiden servicen over for vores kunder og forsøger at give dem lidt mere, end de måske forventer. Det er med til at øge tilliden til Toyota som deres foretrukne bilmærke,” fastslår Frank Okoisor og benytter i samme åndedrag lejligheden til at takke kunderne for deres positive feedback i AutoIndex.

Tilfredsheden stiger hos Toyota-bilejere

Bilejernes vurdering af deres forhandlere er generelt steget og ligger på et rekordhøjt niveau. Og til trods for en i forvejen høj score er der også fremgang i bilejernes vurdering af Toyota-forhandlerne. Her scorer Toyota 927 indekspoint ud af 1.000 mulige, hvilket er en fremgang på 29 indekspoint i forhold til i fjor. Toyota-bilejerne har dermed aldrig været mere tilfredse med deres autoriserede Toyota-forhandler end nu.

I kategorien, der dækker bilejernes tilfredshed med de autoriserede værksteder, øger Toyota også sin score, så den nu er vanvittige 951 indekspoint ud af 1.000 mulige. Det er en stigning på 24 indekspoint i forhold til i 2018 og medfører en meget klar førsteplads til Toyota i værksteds-kategorien med 19 indekspoint ned til nærmeste forfølger. Gennemsnittet for alle bilmærkers kundetilfredshed på værkstederne ligger på 907 indekspoint.

En medvirkende årsag til at sikre en høj kundetilfredshed på værkstederne er ifølge AutoIndex-undersøgelsen, at et problem med bilen bliver fikset ved første værkstedsbesøg, så kunden ikke skal belemres med endnu et besøg på værkstedet.

”Vi investerer mange ressourcer sammen med vores forhandlere og værksteder på hele tiden at sørge for et højt uddannelses- og serviceniveau. På værkstederne skal tingene fx laves ordentligt første gang til kundernes store tilfredshed. Samtidig medfølger der et års gratis vejhjælp kvit og frit, hver gang man får udført et almindeligt sundheds- eller sikkerhedstjek på et autoriseret Toyota-værksted. Det er med til at give kunderne en ekstra god oplevelse og fuldstændig ro i sindet,” siger adm. direktør Frank Okoisor.

FDM har i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group gennemført den omfattende AutoIndex-undersøgelse siden 2003. Undersøgelsen består af 120 detaljerede spørgsmål om kundeoplevelsen med bl.a. bilen, forhandleren og værkstedet. Dette års undersøgelse blev gennemført i perioden fra januar til marts 2019 og inkluderer biler registreret i perioden fra 2012 til 2018. En tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge.

Læs mere om AutoIndex 2019-undersøgelsen på: http://www.toyota.dk/world-of-toyota/about-toyota/auto-index.json

Onsdag den 15. maj 2019

/

De seneste nyheder fra Toyota

Nu skal Danmarks bedste håndværkere kåres Nu skal Danmarks bedste håndværkere kåres Håndværksportalen Håndværker.dk skyder nu i samarbejde med Toyota kåringen af årets bedste håndværkere i gang. En heldig håndværker vinder en helt ny Toyota PROACE CITY varebil. Toyota får nyt logo og brand design Toyota får nyt logo og brand design Toyota introducerer sit nye brand design i Europa. Det sker med et nyt og opdateret brand logo og en ny typografi, som signalerer en helt ny æra for Toyota i forbindelse med koncernens transformation fra bilproducent til mobilitetsvirksomhed. Toyota starter produktionen af helt ny Yaris Toyota starter produktionen af helt ny Yaris Toyota begyndte i aftes produktionen af den helt nye, fjerde generation Yaris, der er mobilitetsgigantens bedst sælgende bilmodel i Europa og i Danmark samt den mest populære hybridbil de seneste otte år i træk i Danmark. Toyota melder udsolgt af RAV4 Plug-in i 2020 Toyota melder udsolgt af RAV4 Plug-in i 2020 Godt to måneder efter, at Toyota åbnede for forsalget af den helt nye RAV4 Plug-in Hybrid meldes der udsolgt. Du kan dog blive skrevet på venteliste til levering i 2021.
Dine cookie-indstillinger

Toyota bruger cookies bl.a. for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Du kan læse mere om hjemmesidens brug af cookies her, hvor du også kan ændre dine indstillinger og fravælge visse typer af cookies.