Toyota topper på kundeservice

for 15. år i træk ifølge AutoIndex 2017

Toyota slår alle konkurrenter på kundeservice. For 15. år i træk indtager Toyota førstepladsen, når det handler om kundernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne.

Det viser nye tal fra den største tilfredshedsundersøgelse for bilbranchen i Danmark, AutoIndex 2017, som FDM og Loyalty Group står bag.

Det er i høj grad Toyotas forhandlernetværk og værksteder over hele landet, som skal have æren for det imponerende resultat, mener Toyota-direktøren.

Forhandlerne og værksteder er de retmæssige vindere. Hele Toyota-organisationen i Danmark arbejder hele tiden på at fastholde det højeste kundeserviceniveau – og så altid lige at gøre det en tand bedre,” fortæller Frank Okoisor.

Selv om Toyota i nu 15 år i træk – lige så lang tid som AutoIndex-undersøgelsen er foretaget – har været bedst på kundeservice, er der dog ingen planer om at hvile på laurbærrene. Tværtimod arbejder Toyota på at øge servicen og kundetilfredsheden yderligere.

Vi udvikler og forbedrer hele tiden servicen over for vores kunder og forsøger at give dem lidt mere, end de måske forventer. Det er med til at øge tilliden til Toyota som deres foretrukne bilmærke,” fastslår Frank Okoisor, som samtidig sender en dybfølt tak til netop kunderne for deres positive feedback.

Tilfredsheden stiger hos Toyota-bilejere

I kategorien, der dækker bilejernes tilfredshed med de autoriserede værksteder, øger Toyota også sin score til 919 indekspoint. Gennemsnittet for alle bilmærker ligger for værkstederne på 876 indekspoint.

”Vi investerer mange ressourcer sammen med vores forhandlere og værksteder på hele tiden at sørge for et højt uddannelses- og serviceniveau. På værkstederne skal tingene fx laves ordentligt første gang til kundernes store tilfredshed. Samtidig medfølger der et års gratis vejhjælp kvit og frit, hver gang man får udført et sundheds- eller sikkerhedstjek på et autoriseret Toyota-værksted. Det er med til at give kunderne en ekstra god oplevelse og fuldstændig ro i sindet,” siger administrerende direktør Frank Okoisor.

FDM har i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group gennemført den omfattende AutoIndex-undersøgelse siden 2003. Undersøgelsen består af flere end 120 detaljerede spørgsmål. Dette års undersøgelse blev gennemført i perioden fra januar til marts 2017 og inkluderer biler registreret i perioden fra 2010 til 2016. En tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge.

Onsdag den 26. april 2017

/
Toyota bruger cookies for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Ved at gå videre på siden accepterer du disse cookie-indstillinger. Læs mere om cookies og hvordan de benyttes på Toyotas hjemmeside under 'Brug af cookies'. Toyota bruger cookies for at kunne tilbyde dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Ved at gå videre på siden accepterer du disse cookie-indstillinger. Læs mere om cookies og hvordan de benyttes på Toyotas hjemmeside under 'Brug af cookies'.