Toyota C-HR i finalen

til Årets Bil i Europa 2017

Med et dramatisk og vovet design, lækre materialer i kabinen, den nyeste hybridteknologi samt køreegenskaber, der får smilet frem hos de fleste, har den helt nye Toyota C-HR taget de europæiske motorjournalister med storm og er stemt direkte i finalen i kampen om at blive Årets Bil i Europa 2017.

Allerede inden den officielle introduktion har Toyotas nye ædelsten, den skarpt designede Toyota C-HR, begejstret motorjournalister over hele Europa – herunder også i Danmark. Begejstringen har nu udmøntet sig i, at Toyota C-HR er stemt direkte i finalen i kampen om Car of the Year 2017 – Årets Bil i Europa 2017.

I alt 58 motorjournalister fra 22 lande i Europa – heriblandt FDM Motors biltekniske redaktør Søren W. Rasmussen – har skullet udvælge syv blandt 30 kandidater til den store finale. Og et af valgene faldt altså på Toyotas nyeste skud på bilstammen.

Nogle af de styrker, der bliver fremhævet ved Toyota C-HR, er bl.a. bilens gode køreegenskaber udtrykt gennem et lavt tyngdepunkt, fast affjedring og meget præcis styring. Derudover fremhæver flere også den nyeste og fjerde generation hybridteknologi, der i de mest økonomiske udgaver sikrer en brændstoføkonomi på knap 28 km/l. Toyota C-HR kan dog også fås med 1.2-liters turbobenzinmotor enten med manuelt gear eller automatgear.

C-HR er i Danmark som udgangspunkt altid særdeles højt udstyret med store 17” eller 18” alufælge, der spiller fint sammen med komfort- og sikkerhedsudstyr som fx adaptiv fartpilot, der automatisk tilpasser hastigheden efter den forankørende, LED-kørelys, blødt læderrat med varme, regnsensor, 8” touchskærm med Toyotas nyeste multimediasystem, bakkamera og ikke mindst sikkerhedspakken Toyota Safety Sense med automatisk nødbremse, der sørger for, at bilen i nødsituationer selv bremser ned for både biler og fodgængere.

Den 58-mand store jury har nu nogle måneder til at afgøre, hvem der skal løbe med titlen som Årets Bil i Europa 2017. Vinderen offentliggøres nemlig først til marts næste år i forbindelse med den internationale biludstilling i Geneve.

Den 29. november 2016

/

Kampagner for Toyota C-HR

Mere om Toyota C-HR

Ny Toyota C-HR C-LOUD med lyd produceret af JBL Ny Toyota C-HR C-LOUD med lyd produceret af JBL Den nye Toyota C-HR C-loud Hybrid i farven neon lime leverer alt fra et iøjnefaldende eksteriør til et gennemtænkt interiør med et lydsystem produceret af JBL. Toyota runder 10 millioner solgte hybridbiler Toyota runder 10 millioner solgte hybridbiler Hybridbiler hitter som aldrig før. Sidste år blev salget af hybridbiler i Danmark mere end fordoblet og satte ny rekord. Toyota C-HR på Copenhagen Fashion Week 2017 Toyota C-HR på Copenhagen Fashion Week 2017 Toyota C-HR var med, da Copenhagen Fashion Week løb af stablen i februar 2017. Udvalgte modefolk lånte en Toyota C-HR og kunne dermed komme grønnere gennem byen og ankomme med stil. Toyota #UrbanReflectionsMadrid #UrbanReflectionsMadrid I forbindelse med lanceringen af den nye Toyota C-HR, udfordrede Toyota nogle af de bedste storytellers i Europa til at fange urban refleksions af den nye, eksklusive coupé crossover i Madrid.
Vi bruger cookies på hjemmesiden

Cookies har til formål at give dig den bedst mulige oplevelse af vores hjemmeside, til at levere tjenester og værktøjer fra tredjepart, for at hjælpe os at forstå og forbedre sidens funktionalitet og til brug for markedsføring. Vi anbefaler, at du beholder alle disse cookies, men hvis du ikke er enig, kan du nemt ændre dem ved at trykke på cookie indstillingerne nedenfor. En fuldstændig beskrivelse kan findes i vores cookie politik