Hos Toyota Danmark arbejder vi intensivt med at transformere os til fremtidens bilbranche. Vi arbejder på mange forskellige spor – og vi er allerede kommet langt! Toyota oplever en betydelig vækst i Europa, og udviklingen af nye bilmodeller, samt øvrige produktkoncepter, afspejler dette.
Til rollen som GM, skal vi bruge en dynamisk og struktureret person med kommercielle kompetencer ift. at sikre forretningsmæssige resultater – herunder bl.a. opnåelse af salgsmål og ansvaret for indtjening på Toyotas bilportefølje.
Vigtig lederrolle med stort ansvar og bred kontaktflade
Offer Deploy er selve motoren i virksomheden, da det er her hele grundlaget for salg af vores biler skabes. Du bliver leder for et velfungerende og alsidigt team, som består af 8 specialister.
Blandt teamets mange forskellige opgaver kan nævnes:
- Planlægning og lancering af nye produkter (personbiler såvel som varebiler og tilbehør)
- Life Cycle Actions og løbende opdateringer på modellerne
- Markedsovervågning, konkurrentanalyser og udviklingen af værditilbud. Sidstnævnte i godt samarbejde med Toyotas søsterselskaber Toyota Financial Services og Toyota Insurance Services.
- Håndtering af prisanmeldelser og opsætning i pris- og ordresystemer samt homologering (godkendelse af biler samt dispensationsansøgninger)
Du skal danne de bedst mulige rammer og processer for teamets arbejde og fortsætte udviklingen af Toyotas produkt- og prisfastsættelsesstrategier.
Strategisk og kommerciel - og det helt rigtige ”people mindset”
I rollen får du succes gennem at være fagligt stærk, beslutningsdygtig, og en udpræget People Manager. Du har tidligere haft succes med at skabe velfungerende teams med fokus på motivation og udvikling og drives af at se medarbejdere blomstre.
Du bliver den gode sparringspartner, og sammen med teamet skaber I forudsætningerne for succes for hele Toyota Danmark. Derfor får du brug for at have kendskab til de vigtigste parametre i branchen herunder bl.a. afgiftssystemet og finansielle ydelser (eks. leasing).
Dine strategiske kompetencer er relevante ift. analyse af markeds- og kundeforhold, herunder at identificere fremtidige kundebehov i en dynamisk og omstillende branche.
Med din kommercielle forståelse når du de forretningsmæssige mål ift. produkter, prisfastsættelse og indtjening. Du understøtter teamet i at udvikle strategier om produkt og prisfastsættelse samt markeds- og konkurrentovervågning.
GM er ansvarlig for den interne koordinering og afstemning med blandt andet vores europæiske hovedkontor (Toyota Motor Europe). Derfor er solid erfaring med stakeholder management og en positiv, personlig gennemslagskraft, en forudsætning for et godt og tæt samarbejde. Du skal helt naturligt kunne begå dig på engelsk, i skrift og tale.
Alt dette kræver, at du kan arbejde superstruktureret, er benhård i dine prioriteringer og hele tiden kan bevare det store overblik, mens du spreder arbejdsglæde og godt humør.
Skal du være vores nye General Manager?
Du vil arbejde i vores flotte og åbne kontorlandskab i Søborg, og du planlægger selv din tid for opnå den rigtige balance mellem dit job og din familie.
I Toyota er vi både værdi- og performanceorienteret og bliver lønnet/belønnet både i forhold til at vi når vores mål, og hvordan vi agerer og bidrager som kollegaer.
Vi holder løbende samtaler og ansætter først, når vi har mødt den helt rigtige person til rollen.
Har du spørgsmål til jobbet er du velkommen at kontakte Director John Hansen på telefon 81 44 81 68.
Søg allerede i dag - vi glæder os til at læse dit CV og din motiverede ansøgning!